رایزنی دبیر شورای امنیت روسیه با شمخانی در باره افغانستان

رایزنی دبیر شورای امنیت روسیه با شمخانی در باره افغانستان
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 20:40

شورای امنیت روسیه اعلام کرد که نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت این کشور در گفت و گویی با علی شمخانی همتای ایرانی خود درباره تحولات افغانستان و تعاملات روسیه و ایران در حوزه امنیتی رایزنی کرده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش عصر امروز (چهارشنبه) سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه و همتای ایرانی وی درباره وضعیت افغانستان و همکاری روسیه و ایران در زمینه امنیت با هم گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تماس تلفنی برقرار کرد. نیکولای پاتروشف و علی شمخانی در مورد ادامه همکاری های روسیه و ایران در حوزه امنیت و همچنین وضعیت افغانستان رایزنی کردند.

دریابان علی شمخانی نیز روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نیز با اشاره به این دیدار نوشت: ساعتی قبل در گفت وگو با دوست و همکارم «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه، تحولات افغانستان، سوریه و خلیج فارس را بررسی کردیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: خوشبختانه موانع سیاسی برای عضویت ایران در پیمان شانگهای برداشته شده و با طی تشریفات فنی، عضویت ایران نهایی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها