رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی‌اش را از دست داده است

رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی‌اش را از دست داده است
پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 16:05

کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر توانمندی بازدارندگی خود را در مقابل توان بازدارندگی مقاومت از دست داده است.

العالم – نظرکده

از سال 1973 افسانه شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی با شکست مواجه شد، در سال 2000 برای اولین بار جنوب لبنان با قدرت مقاومت آزاد شد و در جنگ ژوئیه 2006 معادله بازدارندگی میان مقاومت و رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

امروز نیز در فلسطین مقاومت از انواع موشک و فناوری های جنگی برخوردار شده است.

به این شکل، موازنه قوا به نفع محور مقاومت در منطقه تغییر یافته و رژیم صهیونیستی پس از 73 سال اشغال فلسطین و به رغم برتری مادی نسبت به کشورهای منطقه قادر به بازدارندگی در برابر امت اسلامی عربی نیست.

علت آن است که اندیشه بازدارندگی صهیونیستی در دهه 40 قرن بیستم بر اساس جنگ های متعارف طراحی شد و ارتش صهیونیستی با آن توانست ارتش های عربی را شکست دهد اما پس از سال 1973 با پدیدار شدن مقاومت، موازنه قوا به نفع مقاومت تغییر یافت.

به گفته کارشناسان، در سال 1948 رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیشرفت و وحدت منطقه و تحقق اهداف غرب ایجاد شد و رژیمهای عربی در برابر آن تسلیم شدند اما پس از سال 1982 این معادله با پدیدار شدن مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه و حمایت انقلاب اسلامی ایران از این مقاومت تغییر یافت و آمریکا سیاست ایجاد هرج و مرج سازنده و نابودسازی منطقه برای تحقق اسرائیل بزرگ را جهت مقابله با این مقاومت آغاز کرد که با انتقال فناوری جنگی و انواع موشک توسط شهید حاج قاسم سلیمانی به مقاومت برای مقابله با این رژیم مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها