از عملیات شمشیر قدس تا پاسخ مقاومت؛ بازدارندگی تثبیت شد

از عملیات شمشیر قدس تا پاسخ مقاومت؛ بازدارندگی تثبیت شد
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 14:13

مقاومت اسلامی لبنان، تصویری را که مقاومت اسلامی فلسطین در غزه با عملیات شمشیر قدس و موشک باران رژیم صهیونیستی ترسیم کرده بودند، تکمیل کرد و نشان داد که مقاومت به رژیم صهیونیستی اجازه نیم دهد که قواعد درگیری را به هم بزند.

العالم - در گوشی

درگیری های نظامی دو روز گذشته در لبنان تا حدی شبیه عملیات شمشیر قدس البته در مقیاس کوچکتر بود؛ عملیات شمشیر قدس در زمانی رخ داد که رژیم اشغالگر تصور می کرد یک تنه حریف شهروندان قدس و محله الشیخ جراح و سلوان و بطن الهوی می شود و می تواند آنها را به بدترین شکل مورد حمله و جنایات خود قرار دهد و حرمت مسجد الاقصی را بشکند و نقشه های خود را در مقاطع زمانی و مکانی حساب شده اجرا کند.

رژیم صهیونیستی فکر نمی کرد که مقاومت فلسطین چنین پاسخی بدهد و به این رژیم درباره ادامه تجاوزاتش هشدار بدهد، اما مقاومت نشان داد که قواعد جنگ تغییر کرده و اینک قدس بخشی از این قواعد است.

امروز رژیم صهیونیستی تلاش کرد در مقیاسی کوچکتر قدرت حزب الله لبنان را محک بزند؛ آنهم پس از گذشت دو سال تحولات داخلی دشوار ناشی از شیوع کورونا و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن نیز تحریم تحمیل شده بر این کشور که باعث وارد آمدن فشار شدید بر شهروندان لبنانی این رژیم تصور می کرد که می تواند قدرت پاسخ گویی حزب الله را محک بزند.

اما پاسخ حزب الله، آتش در برابر آتش بود. حزب الله اعلام کرد که گروه شهیدان علی کامل محسن و محمد قاسم طحان مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا را گلوله باران کرده اند و تأکید کرد که این حمله پاسخی است به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به "الجرمق" و "الشواکیر" که با شلیک دهها موشک 122 میلیمتری صورت گرفته است. به این ترتیب حزب الله با تثبیت معادله بازدارندگی مانع از تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به لبنان شد.

عملیات شمشیر قدس وارد فاز جدیدی در مقابله با رژیم صهیونیستی شده است و مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه مختصری، از تثبیت معادلاتی خبر داد که از غزه تا جنوب لبنان امتداد یافته و با پیام هایی از جنس موشک به رژیم اشغالگر فهماند که مقاومت اجازه برهم زدن قواعد درگیری را نمی دهد.

رژیم صهیونیستی تصور می کرد که مقاومت از کنار تجازوات این رژیم به راحتی میگذرد و سازمان جاسوسی ان هم تصور کرده بود که بحران اقتصادی لبنان معادلات این کشور را به هم زده است لذا تجاوزات توپخانه ای و حملات هوایی خود را از سر گرفت.

حزب الله خیلی زود به نقشه های رژیم صهیونیستی پی برد. چهار دهه مبارزه با این رژیم، برای خواندن دست آن کافی است. پاسخ صریح و علنی حزب الله کافی بود تا این رژیم اعلام کند که قصد جنگ ندارد.

پاسخ دیروز حزب الله و پاسخ مقاومت فلسطین در غزه به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس حکایت از آغاز دوره جدیدی از مبارزه با رژیم صهیونیستی دارد و این رژیم باید منتظر تبعات آن باشد. بازدارندگی موقت، تضمینی بر عدم شروع دوباره جنگ نیست اما پیامدهای این بازدارندگی به حدی است که فراتر از تصورات تل آویو است و دیگر فرصتی برای نابودی مقاومت وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها