تشکیلات خودگردان طرح تازه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تشکیلات خودگردان طرح تازه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 19:07

تشکیلات خودگران فلسطین طرح های جدید توسعه شهرک سازی به ویژه مجوز ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد شهرک سازی در قدس و دیگر  سرزمین های فلسطینی را محکوم کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

منابع رسانه ای گزارش دادند، تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای طرح های گسترش شهرک سازی را تصمیمی متناقض از سوی مقام های رژیم صهیونیستی توصیف و آنها را محکوم کرد.

در این بیانیه با هشدار به تصمیم های ساخت و گسترش شهرک سازی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، آنها را نقض صریح توافق نامه اسلو که بر هیچ گونه اقدام یک جانبه توسط طرف ها تاکید دارد، اعلام شده است.

تشکیلات خودگردان همچنین ساخت و گسترش شهرک سازی را نقض همه قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته است که با شفافیت کامل بر غیرقانونی بودن شهرک سازی در سراسر سرزمین های فلسطین تأیید می کند.

این بیانیه تأکید کرده است که این تصمیم رژیم صهیونیستی با موضع آمریکایی ها در رد شهرک سازی و محکومیت اقدامات یک جانبه که در تماس تلفنی «جو بایدن» با «محمود عباس» رئیس جمهوری اعلام شد در تضاد است.

تشکیلات خودگردان در این بیانیه از جامعه بین المللی و آمریکایی ها خواسته است تا به طور جدی و فوری برای جلوگیری از اقدام های یک جانبه و غیرقانونی رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک سازی وارد عمل شوند زیرا این اقدام ها اوضاع را به سمت تنش و بی ثباتی بیشتر سوق خواهد داد.

مقام های فلسطین می گویند که رژیم صهیونیستی با گسترش شهرک سازی در قدس و دیگر جاها به دنبال مصادره و سرقت بیشتر سرزمین های فلسطینی، تجزیه کرانه باختری اشغالی و جدا شدن مناطق آن از یکدیگر، تحکیم اشغالگری و تکمیل چرخه الحاق و یهودی سازی شدن تمام مناطق کرانه باختری است.

منابع خبری دیروز گزارش دادند که رژیم صهیونیستی قصد دارد ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری احداث کند.

پربیننده ترین خبرها