نگرانی سوری ها بابت اظهارات پدرسون درباره درعا

نگرانی سوری ها بابت اظهارات پدرسون درباره درعا
جمعه 22 مرداد 1400 - 14:55

وقتی گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مسأله درعا مداخله می کند، این بدان معناست که این موضوع کاملا بین المللی است و به عبارت دیگر در هر رویداد مهمی در ارتباط بااین شهر، رد پای رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است.

العالم - کشکول

سوری ها می گویند نمی خواهند کسی را به خیانت متهم کنند اما وقتی که می بینند که مناطق درعا، الصنمین، جاسم، بصری الشام، داعل و مرزهای یرموک، تبدیل به ابزاری برای منحرف کردن اذهان عمومی از حوادث جولان و مجدل الشمس و عین قنیه و ارتفاعات جبل الشیخ و الرفید و طبریا شده اند، واقعیت ها را می بینند.

گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست کارگروه امور انسانی وابسته به گروه بین المللی حمایت از سوریه (ISSG) – که در ژنو تشکیل شد – درباره تحولات جاری در جنوب سوریه ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که بقایای گروه های تروریستی در درعا و برخی مناطق حومه غربی همچنان به جنایات خود علیه اهالی ادامه می دهند و درست در زمانی که دولت و ارتش سوریه در تلاش برای بهبود اوضاع و ایجاد امنیت و ثبات و دفاع از اهالی از طریق گفتگو وابزارهای دیگر برای کاهش خسارت های وارد آمده به اهالی هستند، این گروه ها برخی مواضع ارتش را مورد حمله قرار می دهند.

سوری ها معتقدند توجه پدرسون به درعا نشان می دهد که هر اتفاقی در این منطقه رخ می دهد در واقع نقشه ای است برای ایجاد منطقه حائل در درعا.

وقتی که سازمان ملل به تلاش های روسیه و ایران برای حل بحران سوریه و کاهش تنش بی توجهی می کند، خود به خود باعث تقویت گروه های تروریستی می شوند؛ گروه هایی که اهدافی غیر از اهداف منطقه ای و بین المللی را دنبال می کنند و این امر حتی ممکن است به ورود نیروهای سازمان ملل به بخش اشغال شده خاک سوریه بینجامد و سوری ها اجازه چنین چیزی را نمی دهند زیرا این حرکت را مقدمه تجزیه سوریه می دانند نه یک راه حل داخلی.

سوری ها نگران اظهارات پدرسون هستند چون به یاد می آورند که چگونه گروه های مسلح علنا نیروهای سازمان ملل در جولان را اسیر و اخراج کرده و مرزها را برای "اسرائیل" باز گذاشتند.

لذا بر همین اساس می گویند هیچ دلیلی وجود ندارد که سازمان ملل با مداخله در سوریه به زیان این کشور عمل کرده و عملا مقدمات ورود اشغالگران آمریکایی و ترک را با همکاری اتاق عملیاتی که کنترل آن به "اسرائیل" است فراهم کند.

سوری ها به اتفاق بر این عقیده اند که اگر عرب شرف داشت همه آنهایی که فریب خورده اند از خود می پرسیدند چرا "اسرائیل" بین ما قرار گرفته است؟ سوریها تأکید کرده اند که اجازه نمی دهند درعا در اختیار اشغالگران قرار بگیرد. آنها می گویند که این شهر دروازه بازگشت جولان به صاحبان حقیقی اش است حتی اگر 100 سال طول بکشد.

پربیننده ترین خبرها