جزئیات تصمیمات درباره محدودیت‌ های جدید کرونایی

جزئیات تصمیمات درباره محدودیت‌ های جدید کرونایی
جمعه 22 مرداد 1400 - 15:39

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فردا شنبه در ستاد ملی جزئیات دستورالعمل رعایت شیوه نامه‌ها و محدودیت‌های احتمالی هفته آینده تصمیم گیری و ابلاغ خواهد شد.

العالم - ایران

علیرضا رئیسی در ارتباط با شبکه خبر ضمن تشریح جزئیات تصمیمات درباره محدودیت‌های جدید و جدی کرونایی، افزود: تهیه دارو باید تسهیل و صف تهیه دارو برچیده شود.

وی با اعلام تصمیم گیری‌های جلسه امروز ستاد با رئیس جمهور گفت: امروز تصمیم‌های مهمی گرفته و توصیه‌های خیلی مهمی انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: مروری داشتیم بر کل بیماری که در سطح دنیا بویژه بحث کرونای دلتا که سراسر دنیا شیوع دارد و حتی در امریکا و انگلیس و اسپانیا و روسیه میزان ابتلا به رغم اینکه واکسیناسیون به میزان قابل توجهی انجام شده، افزایشی است که نشان دهنده مهاجم شدن این ویروس است.

رئیسی گفت: به دنبال افزایش سرعت واکسیناسیون هستیم و لازم است شیوه نامه‌های مقابله با کرونا را نیز جدی‌تر کنیم.

وی افزود:یکی از تصمیماتی که امروز گرفته و تاکید شد، این است که باید عزم همگانی و جدی وجود داشته باشد و با همکاری مردم، تردد‌ها در سراسر کشور کاهش یابد که این کار باید با اقناع سازی و توجیه انجام شود و از طرفی ایجاد محدودیت‌ها را با توجه به شدت بیماری تشدید کنیم.

رئیسی با اشاره به بحث‌هایی در باره تردد‌ها و اصناف و به ویژه تجمع‌ها افزود:از آنجا که در ماه محرم و عزاداری هستیم حتما باید شیوه نامه‌ها جدی گرفته شود و تصمیماتی گرفته شد که این مراسم در فضای سربسته ممنوع باشد و دسته روی ممنوع شود، اما در فضای باز با رعایت شیوه نامه‌ها می‌توان مراسم عزاداری‌ را برگزار کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در این روز‌ها برخی مداحان در پی فرمایش‌های مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند که با رعایت شدید شیوه نامه‌ها عزاداری انجام شود، گفت:امروز تاکید شد نباید در داروخانه صف برای دریافت داروی کرونایی باشد و دستور‌هایی در این زمینه صادر شد که جزئیات آن فردا اعلام می‌شود.

وی گفت: در حوزه تردد و کسب وکار و آموزش و ادارات دولتی به صورت جدی باید وارد عمل شویم هیچ راه دیگری بجز کنترل شدید نداریم تا ورودی بیمارستان‌ها کم شود، چون که آمار‌های بستری و مرگ و میر افزایشی است.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها