صدور مجوز واردات و توزیع دارو‌های کرونا

صدور مجوز واردات و توزیع دارو‌های کرونا
جمعه 22 مرداد 1400 - 21:51

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت:برای افزایش موجودی دارو‌های کرونا، مجوز واردات صادر شد.

العالم _ ایران

حیدر محمدی درخصوص دستور رئیس جمهور مبنی بر حل مشکل صفوف داروخانه‌ها، افزود: توزیع دارو‌های کرونا فقط در داروخانه‌های بیمارستان‌ها انجام می‌شد، اما از این پس در داروخانه‌های خاص دولتی هم این دارو‌ها توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به هشت برابر شدن مصرف دارو‌های کرونا در چند روز اخیر، از این پس علاوه بر داروخانه‌های بیمارستانی و چند داروخانه خاص دولتی، همه داروخانه‌های منتخب می‌توانند دارو‌های کرونا توزیع کنند.

محمدی گفت: از مردم خواهش می‌کنیم علاوه بر داروخانه‌های دولتی برای تهیه داروی کرونا به نزدیکترین داروخانه‌ها خصوصی منتخب نیز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مجوز‌های واردات دارو‌های کرونا صادر شده افزود: امیدواریم باوجود افزایش مصرف، موجودی دارو‌ها را افزایش دهیم، ان شاءالله مجموعه این اقدامات از تجمعات و صفوف مقابل داروخانه‌ها بکاهد.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که باعث ایجاد صفوف در داروخانه‌ها شد بروز رسانی سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی بود که موجب شد تا مقطعی سامانه قطع شود ضمن اینکه سامانه تیتک هم جابجایی داشت که متاسفانه همزمانی این دو امر در زمان نامناسب، موجب تشکیل صف‌های طولانی در مقابل داروخانه‌ها شدکه در حال حاضر مشکل رفع شده است.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها