هذیان گویی النعیمی و درخواست برای آزادسازی غزه از دستِ حماس!

هذیان گویی النعیمی و درخواست برای آزادسازی غزه از دستِ حماس!
جمعه 22 مرداد 1400 - 22:45

امارات با تمام توان تلاش کرده تا ثابت کند علیه عربها و مسلمانان است و برای به دست آوردن دوستی همپیمان قدیمی اش یعنی رژیم اشغالگر صهیونیستی مخالفت خود را با آرمان فلسطین اعلام می کند.

العالم - كشكول

همزمان با اولین سالروز امضای توافق ننگین میان امارات و رژیم صهیونیستی، یک مقام اماراتی با بیان جمله ای بر موضع دولت کشورش درباره حقوق مسلمانان و فلسطینیان و درخواست برای به اصطلاح آزادسازی غزه از چنگ حماس تاکید کرد.

علی النعیمی معمار توافق عادی سازی و رئیس کمیته دفاع داخلی و امور خارجه شورای ملی امارات در گفت وگویی با یک روزنامه عبری عمداً مطالبی درباره نوار غزه گفت مبنی بر اینکه مردم فلسطین در غزه به دلیل وجود و اقدامات حماس و گروههای مقاومت و نه به خاطر اسرائیل در رنج هستند و اکنون زمان آزادسازی غزه ای است که حماس آن را اشغال کرده است.

وی به مواضع محافل بین المللی درباره جنایت های اشغالگران صهیونیستی در غزه در نبرد شمشیر قدس و در قالب تظاهرات ها و پویش های مجازی در شبکه های اجتماعی که خشم جهانی را به نمایش گذاشت،اشاره کرد و گفت : ما باید با جنگ تبلیغات نیز مبارزه کنیم جنگی که اسرائیل در آخرین مرحله نبرد در برابر حماس شکست خورد. ما در این خصوص شاهد انتشار مطالب نادرست نه فقط از خاورمیانه بلکه از غرب نیز بودیم.

این مسئول اماراتی به استقبال گرم کشورش از توافق عادی سازی روابط افتخار کرد و آن را فرصتی برای بازشدن دربها برای دو طرف دانست. البته این موضوع بر کسی پوشیده نیست که امارات از اعتراض در برابر اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم اشغالگر در برابر بهایی اندک چشم پوشی کرده است.

اماراتی ها به زعم خود به این باور رسیده اند که توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به فرایند تحکیم و تقویت استراتژی این کشور در منطقه بسیار کمک خواهد کرد.

امارات هم چنین به هیچ وجه در صدد پنهان کردن تلاش خود برای نفوذ منطقه ای در جهان عرب و مناطق مشرف بر آن نیست؛ نفوذی که در آن سخن از امپراطوری دریایی نظامی و اقتصادی و تسلط بر مناطق ساحلی و بنادر است.

اما واقعیت این است که رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که از این توافق سود می برد زیرا استراتژی این رژیم از ابتدای تشکیل مبتنی بر اخلال در اجماع عربی و وادار کردن کشورهای عربی به تسلیم بوده بگونه ای که برتری اسرائیل را تضمین و تاثیر گذاری کشورهای عربی و مسلمان را در روابط منطقه ای تضعیف نماید و با این اقدام، امنیت و منافع ملی خود را بیش از پیش ارتقا دهد.

پربیننده ترین خبرها