درخواست آمریکا از طالبان برای تعویق حمله به کابل تابعد از تخلیه نیروهای این کشور

درخواست آمریکا از طالبان برای تعویق حمله به کابل تابعد از تخلیه نیروهای این کشور
يکشنبه 24 مرداد 1400 - 07:45

نشریه امریکایی نیویورک تایمز گزارش داده که نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با طالبان در دوحه قطر دیدار کرده و از آن‌ها خواسته است تا تخلیه دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی آمریکایی از کابل، حمله به پایتخت را به تعویق بیندازند. 

العالم ـ آمریکا

نیویورک تایمز به نقل از مقامات آگاه آمریکایی خاطرنشان کرده، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با نمایندگان گروه طالبان در دوحه قطر دیدار کرده و از آن‌ها خواسته است تا تخلیه دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی آمریکایی از کابل دست به هیچ اقدامی نزنند.
این مقام آمریکایی افزود: خلیل زاد به طالبان گفته است در صورتی که این گروه در روند خروج پرسنل آمریکایی از کابل دخالت نکنند و با نیروهای آمریکایی حاضر در کابل درگیر نشوند، ورود طالبان به کابل راحت‌تر از سوی جامعه جهانی پذیرفته می‌شود.
خلیلزاد همچنین خواستار حفظ امنیت سفارت آمریکا در کابل از سوی طالبان شده است. نماینده آمریکا امیدوار است بتواند سفارت آمریکا در افغانستان را باز نگه دارد تا گروه طالبان به عنوان دولت احتمالی آینده افغانستان بتواند کمک‌های مالی آمریکا را دریافت کند.
در همین حال نشریه آمریکایی پولیتیکو روز شنبه به وقت محلی در مطلبی اعلام کرد کارکنان سفارت آمریکا در افغانستان با نزدیک شدن طالبان به کابل به سرعت در حال انتقال به فرودگاه بین المللی این شهر هستند.
جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز شنبه با اعلام موافقت برای استقرار پنج هزار نیروی نظامی در افغانستان برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی از این کشور به طالبان هشدار داد که هرگونه اقدامی از جانب آن‌ها در افغانستان که نیروهای آمریکایی یا دیپلمات‌های ما را به خطر بیندازد، با واکنش نظامی سریع و قوی آمریکا مواجه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها