ائتلاف سعودی مدعی رهگیری یک موشک بالستیک یمن شد

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری یک موشک بالستیک یمن شد
يکشنبه 24 مرداد 1400 - 16:56

ائتلاف سعودی متجاوز به یمن مدعی شد یک فروند موشک بالستیک شلیک شده از یمن به سوی نجران را رهگیری و منهدم کرده است.

العالم - عربستان سعودی

ائتلاف سعودی، امروز (یک‌شنبه - ۱۵ آگوست)، مدعی رهگیری و انهدام یک فروند موشک بالستیک یمن که به سوی نجران شلیک شده بود، شد.

ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن، با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که سامانه دفاع هوایی عربستان سعودی، یک فروند موشک بالستیک را که از سوی یمن به طرف نجران شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کند.

وی در ادامه این ادعا، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به اقدام علیه غیرنظامیان در خاک سعودی متهم کرد و از اتخاذ تدابیر لازم برای دفاع از غیرنظامیان در قبال هرگونه تجاوزی خبر داد.

هنوز صنعاء، مسئولیت این حمله و اساسا انجام چنین عملیاتی را تایید یا رد نکرده است.

صنعاء تاکنون بارها با تأکید بر این امر که توانایی‌های موشکی و هوایی یمن پیشرفت زیادی داشته، اعلام کرده‌ که تمامی تأسیسات حیاتی از جمله تأسیسات نفتی، فرودگاه‌ها و بنادر عربستان سعودی در تیررس حملات آن قرار دارد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن نیز بیش از یک‌سال پیش به ائتلاف متجاوز سعودی درباره تداوم حمله علیه یمن هشدار داده و به سران آن توصیه کرده بود که در روابط خود با یمنی‌ها تجدیدنظر کند و با ارزیابی تمام ابعاد این تجاوز، از شکست خود و وضعیت اقتصادی که رژیم سعودی و امارات را رنج می‌دهد و این کشورها را در مرحله بحران و زوال مستمر قرار داده است، درس بگیرند؛ هشداری که با بی‌توجهی ریاض همراه شد تا اینکه چند ماه پیش جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که موشک های بالستیک یمن به کابوسی برای دشمنان یمن تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها