عربستان سعودی سفارتش در کابل را تخلیه کرد

دوشنبه 25 مرداد 1400
01:47
عربستان سعودی سفارتش در کابل را تخلیه کرد عربستان سعودی اعلام کرد که دلیل شرایط بی ثباتی کنونی در کابل، همه اعضای سفارتخانه خود در افغانستان را تخلیه کرده است.

العالم - عربستان سعودی

شبکه الحدث اعلام کرد که کارکنان دیپلماتیک عربستان سعودی را به دلیل آنچه که بی ثباتی در افغانستان خوانده از کابل تخلیه میکند.

این گزارش افزود: همه دیپلماتهای عربستان سعودی از کابل خارج و وارد ریاض شده‌اند.

پیش از این برخی از کشورها مثل ترکیه نیز اعلام کردند سفارت خود را تعطیل می‌کنند. برخی کشورها مثل آمریکا نیز در حال خروج دیپلماتهای خود از کابل هستند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «رجب سویلو» مسئول بخش خاورمیانه وزارت خارجه ترکیه، روز یکشنبه گفت که آنکارا قصد دارد سفارت خود را در کابل تخلیه کند، اما هنوز تصمیمی برای این کار نگرفته است.

این درحالیست که «سهیل شاهین» یک سخنگوی اداره سیاسی طالبان به خبرگزاری تاس گفته، سیاست عمومی ما در مجموع تامین امنیت فعالیتهای سفارتخانه‌های خارجی است.

طالبان روزیک شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با کمک مردم افغانستان موفق شده همه ولایتهای این کشور را به کنترل خود دربیاورند.

0% ...

آخرین اخبار

موضوعات محوری مرحله اولیه تفاهمات ایران و آمریکا از نگاه پژوهشگر عرب


بقائی: صلح واقعی در غرب آسیا تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود


از هشدار تا خیزش .. یمن آماده خروش برای آزادی می شود+فیلم


سپر دفاعی پاکستان برای پزشکیان و هیات همراه +فیلم


جایگاه محوری لبنان در مذاکرات ایران و آمریکا و نگرانی‌های رژیم صهیونیستی!


سربازان آمریکایی: پنتاگون شدت تلفات جنگ با ایران را پنهان کرده است


گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عربستان سعودی


توسعه همکاری‌های ایران و هند در حوزه انرژی بررسی شد


قدردانی پزشکیان از میانجیگری های پاکستان


صنعا برای نبرد «شکستن محاصره» آماده می‌شود


پربیننده ترین خبرها