عراق، بشار اسد را به نشست منطقه ای بغداد دعوت کرد

عراق، بشار اسد را به نشست منطقه ای بغداد دعوت کرد
دوشنبه 25 مرداد 1400 - 13:12

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه برای شرکت در اجلاس منطقه‌ای سران کشورهای همجوار عراق دعوت کرد.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش برخی از رسانه های عربی، «فالح فیاض» رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) امروز (دوشنبه) در دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده و در جریان آن دعوتنامه مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور را برای شرکت در اجلاس منطقه‌ای سران کشورهای همجوار عراق تسلیم اسد کرده است.

تاخیر در ارسال دعوتنامه از سوی مقامات عراقی برای بشار اسد طی روزهای گذشته گمانه زنی‌هایی را مبنی بر اینکه اسم رئیس جمهوری سوریه برای شرکت در اجلاس یاد شده قرار ندارد، به همراه داشت.

با توجه به اینکه سوریه از همسایگان عراق است و دو کشور طی سال‌های گذشته با حملات گروه‌های تروریستی مواجه شده‌اند و نیاز است تا در این خصوص همکاری‌های مشترکی انجام شود بنابر این عدم دعوت از بشار اسد جهت شرکت در اجلاس منطقه‌ای سران کشورهای همجوار عراق موجب انتقادات برخی رسانه‌های عراقی و سوری شده بود.

پیش از این سایت خبری «العربی الجدید» قطر در گزارشی گفته بود که قرار است نمایندگانی از دولت سوریه در اجلاس بغداد شرکت کنند.

پربیننده ترین خبرها