شمار قربانیان کرونا در روسیه از مرز ۱۷۰ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان کرونا در روسیه از مرز ۱۷۰ هزار نفر گذشت
دوشنبه 25 مرداد 1400 - 16:22

شمار قربانیان همه گیری ویروس کرونا در روسیه که روزانه همچنان صدها قربانی می گیرد، از مرز ۱۷۰ هزار نفر گذشت.

العالم ـ اروپا

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز دوشنبه آخرین آمار مرگ و ابتلای به بیماری کرونا و افراد بهبود یافته را منتشر کرد که بر اساس آن، آمار قربانیان کرونا به ۱۷۱ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

در این گزارش گفته شد: در شبانه روز اخیر در روسیه ۸۰۶ نفر بر اثر کرونا جان خود را ازدست داده اند.

آمار مرگ کرونا در یک هفته اخیر بیش از ۸۰۰ نفر در روز بود که از زمان همه گیری این ویروس در روسیه در یک و نیم سال اخیر بی سابقه بوده است.

بیشترین آمار مرگ بر اثر کرونا در مسکو گزارش شده است که ۵۴ نفر در شبانه روز اخیر بر اثر این بیماری جان سپرده اند و سن پترزبورگ با ۴۴ نفر و استان ایرکوتسک با ۳۴ نفر در مکان های دوم و سوم آمار مرگ کرونا قرار گرفتند.

در گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه همچنین گفته شده است که در شبانه روز اخیر در این کشور ۲۰ هزار و ۷۶۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است.

این رقم در مقایسه با آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر در روسیه افزایش یافته است.

بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در روسیه در مسکو گزارش شده است که در شبانه روز اخیر یکهزار و ۴۸۹ نفر به این بیماری مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده است و پس از آن سن پترزبورگ با ۱۳۸۳ نفر در مکان دوم و استان مسکو با ۱۳۶۲ نفر در مکان سوم قرار گرفت.

براساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر ۱۵ هزار و ۶۰۱ نفر که به بیماری کرونا مبتلا شده بودند، بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

آمار رسمی در روسیه همچنین نشان می دهد که تاکنون ۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در روسیه یک دوز واکسن کرونا زده اند که ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر یا ۲۲.۳ درصد جمعیت این کشور دو دوز زده اند.

به گزارش ایرنا، روسیه چهار واکسن برای کرونا دارد که واکسن اصلی این کشور برای واکسیناسیون کرونا، اسپوتنیک وی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها