جنایت آمریکایی ها هنگام فرار در فرودگاه کابل/ بقایای جسد یک شهروند افغان در ارابه فرود هواپیمای آمریکایی کشف شد

جنایت آمریکایی ها هنگام فرار در فرودگاه کابل/ بقایای جسد یک شهروند افغان در ارابه فرود هواپیمای آمریکایی کشف شد
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 07:29

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد بقایای جسد یک شهروند افغان در ارابه فرود هواپیمای آمریکایی که روز دوشنبه از فرودگاه کابل پرواز کرده بود، کشف شده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش نشریه "ویک"، هواپیمای ترابری سی ۱۷ آمریکا پس از ورود گروه طالبان به کابل، از فرودگاه بین المللی حامد کرزای این شهر پرواز کرد.
صدها شهروند افغانستان با امید سوار شدن بر این هواپیما دور آن جمع شده بودند حتی تعدادی خود را از بدنه آن هنگام سرعت گرفتن بر روی باند فرودگاه آویزان کرده بودند.
نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: خدمه هواپیمای سی ۱۷ که با اوضاع امنیتی درحال تغییر مواجه شده بودند، تصمیم گرفتند هرچه زودتر با این هواپیما پرواز کنند.
وقتی که این هواپیما در پایگاه آمریکا در قطر فرود آمد، خدمه بقایای جسد یک افغان را در محفظه ارابه فرود کشف کردند.
در ادامه بیانیه نیروی هوایی آمریکا آمده است: ما تحقیقات جامعی در این خصوص انجام خواهیم داد تا همه ابعاد آن مشخص شود. به خانواده فرد فوت شده تسلیت می‌گوییم.
در تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی همچنین تصویر سقوط دو نفر از این هواپیمای آمریکایی بر فراز کابل دیده شد.
مقامات آمریکایی بعدا اعلام کردند، این هواپیما حامل بیش از ۶۰۰ شهروند افغان بوده است. آمریکا در بحبوحه سیطره طالبان بر افغانستان اعلام کرده بود که درصدد انتقال شماری از شهروندان افغانستانی است که با نیروهای این کشور همکاری داشته اند.

این اتفاقات درحالی درفرودگاه کابل روی داده که آمریکا اعلام کرده که بخشی از پناهجویان افغانستانی را به اوگاندا می فرستد.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اظهارات سخنگوی پنتاگون درباره سقوط چند تبعه افغان از هواپیماهای آمریکایی در فرودگاه کابل را "شوک" آور خواند.

ماریا زاخارووا روز دوشنبه در گفتگو با شبکه روسیه ۲۴ گفت: واقعا حیرت آور است.. اظهارات جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا را شنیدم که در پاسخ به پرسشی پیرامون سقوط چند تبعه افغان از هواپیماهای درحال پرواز آمریکایی در فرودگاه کابل گفته است: ایالات متحده نمی‌تواند این اطلاعات را به طور دقیق مورد تایید قرار دهد. در حالی که این اتفاق در شرایطی بر روی بال ها یا چرخ های هواپیماهای آمریکایی رخ داده که به تمامی روش ها و ابزار نظارت و کنترل مجهز هستند.

نیروهای طالبان روز یکشنبه کابل پایتخت افغانستان را به تصرف خود در آوردند و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. پس از ورود طالبان به کابل هزاران نفر برای خروج از کشور به سمت فرودگاه بین المللی پایتخت افغانستان هجوم بردند.

پربیننده ترین خبرها