روسیه: بحران افغانستان همبستگی توخالی غرب را آشکار کرد

روسیه: بحران افغانستان همبستگی توخالی غرب را آشکار کرد
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 15:33

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: بحران افغانستان نشان داد که همبستگی کشورهای غربی فقط در حرف و نیز در روس ستیزی و مبارزه با روسیه است.

العالم ـ اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: باتوجه به اوضاع افغانستان همانند وضعیت مقابله با همه گیری کرونا، کشورهای غربی فقط در دو مورد همبستگی نشان می دهند که شامل همبستگی در حرف و سخن و نیز در مبارزه با روسیه می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت وگو با برنامه تلویزیونی سالاویف در شبکه تلویزیونی روسیه ۱ نیز با انتقاد از بی برنامگی اتحادیه اروپا در مساله افغانستان خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا بجای پرداختن به مساله امنیتی و حل بحران مهاجران در ارتباط با خروج نیروهای نظامی غرب از افغانستان، فقط به جستجوی تهدید واهی روسیه است.

زاخارووا معتقد است که مقامهای اتحادیه اروپا باید مذاکرات لازم در مورد مساله امنیت و مهاجران از افغانستان را انجام می دادند. علاوه بر آن باید برنامه و طرح مشخصی در صورت بروز وضعیت اضطراری در افغانستان تنظیم می کردند.

وی با طرح این سوال که این طرح و اقدامات لازم کجاست و چرا انجام نگرفته است، تصریح کرد: چرا اتحادیه اروپا و بقیه سازمان های اروپایی به وظیفه اصلی خود نپرداخته و برای تامین امنیت در صورت بروز وضعیت اضطراری تلاش نکردند.

اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق افغانستان بعد از اینکه روز یکشنبه (24 مرداد ماه 1400) از این کشور فرار کرد، نیروهای طالبان که بیشتر استان های افغانستان را تحت کنترل خود در آورده بودند، به سرعت بر پایتخت ملسط شدند و ارتش این کشور نیز از هم پاشیده شد.

پربیننده ترین خبرها