مرگ با عزت؛ بهتر از زندگی ذلت بار است

مرگ با عزت؛ بهتر از زندگی ذلت بار است
پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 - 22:22

5 هشتگ عاشورایی حسینی روز چهارشنبه و صبح روز پنجشنبه در عراق،ایران،لبنان و چند کشور عربی برای بزرگداشت شهادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام ترند شد.

العالم داغهای مجازی

مهم ترین هشتگ های عاشورایی برجسته به شرح زیر است :عشق حسین ما را گرد هم می آورد، تاسوعا، امام حسین،شب دهم و عاشورا .

در این بخش از داغهای مجازی همه این هشتگ های مهم را که بیانگر دیدگاه ها و عقاید کاربران بود را بررسی می کنیم .موضوع شهادت اباعبدالله الحسین در دهم محرم در کربلا و رنج هایی که اهل بیت در روز دهم متحمل شدند و آنها را گرد هم آورده است.

كربلاء

صدها هزار زائر برای شرکت در مراسم عاشورا و سالروز بزرگداشت شهادت امام حسین و یاران و اهل بیتش روانه کربلای مقدس در عراق شدند .

استاندار کربلا از تعطیلی این شهر برای پذیرایی کربلایی ها از زائران خبر داد .

برخی منابع امنیتی نیز از برپایی ایست ها و مراکز امنیتی در داخل و مرزهای استان برای برگزاری مراسم عاشورا خبر دادند.

امسال نیز چون سالهای گذشته جمعیت زیادی در حرم امام حسین و برادرش ابوالفضل عباس برای عزاداری به این شهر آمدند .دوستداران اهل بیت سیره سید الشهدا را مرور کرده و نوحه خوانی کردند اوج مراسم نیز در روز عاشوراست به گونه که پیروان اهل بیت پس از نماز ظهر و عصر ، عزاداری بزرگی موسوم به دویدن طویریج برگزار می کنند.

برخی منابع محلی نیز اعلام کردند نهادهای امنیتی عراق با نظارت اتاق عملیات مشترک مسئول برقراری امنیت زیارت عاشورا طرحی امنیتی برای حفظ جان زائران و موکب های حسینی اعمال کرد و از هماهنگی بالای نهادهای متخلف امنیتی از ابتدای ورود گروههای زائران به استان کربلا تا حرمیم شریفین خبر داد.

گفتنی است شهر کربلا از روز اول ماه محرم روزانه شاهد استقبال از هزاران زائر است به گونه ای که همه خدمات برای آنان ارائه شده و ورود هزاران زائر از همه استان های عراق برای روز عاشورا ادامه دارد.

احمد الموسوی یکی از کاربران گفت : هیچ روزی مانند روز تو نیست ابا عبدالله .30 هزار ادعا می کنند از امت جدت هستند تو را و فرزندانت را می کشند و حرمت را به اسارت می برند و سرت را هدیه می برند .صبر کن اباعبدالله تو شهید این امتی .

سید محسن نیز گفت:حضرت عباس برای همه دنیاست ارمنی ها نیز برای عباس مراسم عزا می گیرند.

پربیننده ترین خبرها