سید مقاومت با صدای بلند اعلام کرد نفت ایران در حال حرکت به خاک لبنان است

سید مقاومت با صدای بلند اعلام کرد نفت ایران در حال حرکت به خاک لبنان است
پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 - 23:11

سید حسن نصرالله امروز با صدای بلند و در منبر سید الشهدا امام حسین (ع) گفت :" هیهات منا الذله "  .مردم لبنان را نخواهید توانست ذلیل کنید، هیچ کس اشتباه نکند با ما وارد چالش شود زیرا این مساله به عزت مردم ما مربوط است.

العالم - كشكول

نصرالله روز پنج شنبه در سخنرانی روز عاشورا از حرکت اولین کشتی حامل فراورده های نفتی از ایران خبر داد.

وی تاکید کرد: به دنبال این نفتکش، نفتکش های دیگر نیز در راه است و مساله فقط یک کشتی نیست .

سید مقاومت افزود: اولویت ما با مازوت بود که به شدت بدان نیاز داریم و زندگی مردم نیز بدان ارتباط دارد لذا کشتی اول حامل مازوت است.

وی تاکید کرد:کسی که حزب الله را به چنین تصمیم گیری وادار کرد همان کسی است که لبنان را به جنگ اقتصادی کشاند.

وی با خطاب امریکا و اسرائیل گفت : از لحظه ای که کشتی حرکت کند بخشی از خاک لبنان است و از ایجاد مزاحمت برای آن هشدار داد.

وی گفت : معادله بازدارندگی افزایش یافته و کشتی هایی که به لبنان بیاید را نیز شامل خواهد شد زیرا پای کرامت شهروندان لبنانی و نیروهای مقاومت در میان است که برای دفاع از کشور و آبرو خود خود را داده و با طرح های صهیونیست ها و آمریکا مقابله کردند.

بنابراین رژیم صهیونیستی و امریکا باید بدانند اگر با جلوگیری کشتی ها ،آماده جنگ مستقیم با مقاومتی هستند که سال 2006 آنان را به ذلت کشاند ،بار دیگر جبهه ها شعله ور خواهد شد و اگر چنین تصمیمی دارند شهروندان اسرائیلی شاهد حوادث افغانستان و سرنوشت ارتش اشغالگر در غزه را قانع کنند که می توانند در فلسطین اشغالی باقی بمانند و برای یافتن پناهگاهی امن در اروپا و آمریکا برای عدم رویارویی با سرنوشت پیشین شتاب نکنند.

برخی از سیاستمداران لبنانی دخیل در طرح آمریکا و اسرائیل که در بیشتر و نه همه بحران های کنونی کشور از بحران سوخت تا نابسامانی اقتصادی و افزایش گرسنگی و کمبود دارو دست دارند باید از حوادث افغانستان عبرت بگیرند واز سرنوشت کسانی که به امریکا اعتماد کردند درس بگیرند .

امروز معادله کامل شده و پیام نیز مشخص است اگر رژیم صهیونیستی کشتی سوخت ایران و نفت کش های دیگر را هدف قرار دهد تعرض به حاکمیت لبنان است و مقاومت نیز مستحق نشان دادن واکنش است پس آیا رژیم آماده دیدن نتیجه هست .درست است که مقاومت با چالش های زیاد داخلی و خارجی روبروست اما مطمئن است صحنه افغانستان نه فقط در لبنان بلکه در فلسطین اشغالی نیز تکرار خواهد شد و ما آن را نزدیک می بینیم اما آنان آن را دور می بینند.

پربیننده ترین خبرها