الخزعلی: سکوت در برابر تجاوزهای ترکیه شرم‌آور است

الخزعلی: سکوت در برابر تجاوزهای ترکیه شرم‌آور است
جمعه 29 مرداد 1400 - 17:05

پس از حمله اخیر پرنده‌های نظامی ترکیه به یک بیمارستان در شهر سنجار عراق، دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به سکوت مقامات این کشور در قبال این اقدام ترکیه واکنش نشان داد و آن را شرم‌آور خواند.

العالم - عراق

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، بعدازظهر امروز (جمعه)، به اقدام اخیر ترکیه در نقض حریم عراق واکنش نشان داد.

دبیرکل عصائب اهل الحق در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت:‌ «سکوت سیاسی دولت و غیردولت در برابر تجاوزهای مستمر که آخرین مورد آن در عملیات ترور "سنجار" نمود یافت، شرم‌آور و عجیب است».

قیس الخزعلی اضافه کرد که این سکوت «رژیم اشغالگر ترکیه را به تجاوزها و تعرض‌های بیشتر ترغیب می‌کند؛ تجاوزهایی که شاید به سطوح خطرناکی برسد اگر این سکوت همینطور ادامه پیدا کند».

منابع عراقی، روز سه‌شنبه هفته جاری، گزارش داده بودند که جنگنده‌های ترکیه یک بیمارستان نظامی ویژه نیروهای حمایت از سنجار را هدف حمله قرار داده‌اند.

طبق گزارش منابع عراقی این بیمارستان متعلق به نیروهای وابسته به سازمان الحشدالشعبی عراق بود.

یک منبع در ارتباط با این حمله به پایگاه خبری «موازین نیوز» خبر داده بود: «جنگنده‌ها تمام کسانی را هدف قرار می‌دهند که بخواهند افراد غیر نظامی را از بیمارستان خارج کنند».

منابع عراقی از شهادت و جراحت چند نفر در پی این حمله جنگنده‌های ترکیه خبر داده بودند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

آنکارا از آوریل گذشته چند عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید. امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است.

منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و گفته می‌شود، طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیروهای عراقی در این منطقه، پ.ک.ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

آنکارا بارها درباره تبدیل شدن این منطقه به قندیل دوم (نام کوهستانی در نزدیکی مرزهای ایران، عراق و ترکیه و محل استقرار عناصر پ.ک.ک) هشدار داده است. آخرین این هشدارها از زبان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه بود که گفت شاید نیروهای ترکیه یکی از شب‌ها به ناگهان در سنجار عملیاتی انجام دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها