پیام‌های اعزام نفتکش حامل سوخت ایران به لبنان

پیام‌های اعزام نفتکش حامل سوخت ایران به لبنان
شنبه 30 مرداد 1400 - 14:52

کارشناسان و ناظران معتقدند که درخواست دبیرکل حزب‌الله لبنان از ایران برای ارسال محموله سوخت، گامی موثر در شکستن محاصره لبنان است که معادله بازدارندگی جدید در دریاها ایجاد می‌کند.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی معتقدند؛ کشتی حامل سوخت ارسالی از ایران به لبنان "کشتی نجات ملت لبنان" است که حاوی پیام‌هایی به دشمنان لبنان و همچنین ملت لبنان است.

کارشناسان سیاسی می‌گویند، تصمیم بر اعزام نفتکش حامل سوخت از ایران به لبنان از قبل گرفته شده است.

کارشناسان سیاسی افزودند، آمریکا و رژیم اسرائیل از طریق مزدوران‌شان در لبنان با احتکار و قاچاق سوخت، این کشور را به سمت لبه پرتگاه سوق داده‌اند.

آنها تصریح کردند، نفتکش حامل سوخت ایران که در روز عاشورا به حرکت افتاد، کشتی نجات و حاوی پیامی از حزب‌الله به دشمنان لبنان و ملت لبنان است مبنی بر اینکه؛ ما از این به بعد ساکت نمی‌نشینیم و به هرگونه تعرضی به این نفتکش پاسخ می‌دهیم و این پاسخ مطابق با قوانین دریانوردی است.

کارشناسان سیاسی عنوان کردند، بیش از 80 درصد از ملت لبنان حامی مقاومت هستند و لذا مقاومت قدرت و نیرویش را از ملت لبنان می‌گیرد.

از سوی دیگر، کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند، نفت‌کش حامل سوخت از ایران به لبنان به مثابه چالشی اساسی و شکست دادن محاصره تحمیلی آمریکا علیه لبنان و ایران ارزیابی می‌شود.

کارشناسان اضافه کردند، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله اسرائیلی‌ها را در برابر دو گزینه قرار داد: به هرگونه سنگ‌اندازی در مسیر نفتکش پاسخ داده خواهد شد- بدون آنکه نحوه و زمان پاسخ را مشخص کند ولی لحن و بیان نصرالله تأکید بر این امر است که پاسخ محکم‌تر خواهد بود و احتمالا به جنگ منتهی خواهد شد-، و گزینه دوم اینکه رژیم اسرائیل تسلیم واقعیت جدید خواهد شد.

کارشناسان درباره اظهارات "دیوید شنکر" پیرامون نفتکش ایرانی، می‌گویند که این اظهارات نشان می‌دهد آمریکا و فرانسه محاصره لبنان را تحمیل کرده‌اند و نمی‌خواهند پیروزی برای حزب‌الله ثبت شود؛ زیرا حزب‌الله لبنان را از فروپاشی نجات داد ولی جامعه جهانی به جای نجات ملت لبنان از بحران سوخت، به دنبال ویران کردن این کشور است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها