رنج یمنی ها از گرسنگی و عربستانی ها از چاقی مفرط!

رنج یمنی ها از گرسنگی و عربستانی ها از چاقی مفرط!
شنبه 30 مرداد 1400 - 20:08

آنچه عربستان به عنوان همسایه "مسلمان" و "عرب" ملت یمن از شش سال پیش در حق آنها مرتکب شد، ارتش هلاکوخان و چنگیزخان در کشورگشایی هایشان انجام نداده اند.

العالم-کشکول

عربستان که خود را پرچم‌دار اسلام می داند و ادعای رهبری اسلام واقعی و توحید خالص را دارد، به ملت یمن تجاوز می کند و در این تجاوز از همه سلاح های کشنده غربی که در اختیار دارد استفاده می کند. علاوه بر اینها، این ملت مظلوم را با محاصره زمینی و هوایی از دسترسی به دارو و غذا محروم کرده و بدین صورت بزرگ ترین تراژدی انسانی را در عصر کنونی رقم می زند.

گزارش های هولناک سازمان ملل کوچک ترین تاثیری بر عربستان و امارات و حامیان غربی و اسرائیلی شان ندارد. یکی از این گزارش ها، گزارش دیوید بیسلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا بود که در آن، مرگ یک کودک یمنی در هر 75 ثانیه را تایید کرده بود. این مسئله نیز تحت تاثیر چیزی است که به گفته سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد بزرگ ترین قطحی تاریخ معاصر است.

بیسلی طی سخنرانی خود در شورای امنیت اظهار داشت:" در یمن حضور داشتم. بیش از 16 میلیون نفر از بحران گرسنگی رنج می برند و در آستانه قحطی قرار دارند". وی هشدار داد که اگر مداخله سریع صورت نگیرد، 400 هزار کودک یمنی در سال جاری جان خود را از دست خواهند داد که معادل یک مرگ در هر 75 ثانیه است. او خطاب به جهانیان گفت:" در حالی که ما اینجا نشسته ایم، در هر یک دقیقه و ربع یک کودک در یمن می میرد. آیا می توانیم از آنها روی گردانیم و نادیده شان بگیریم؟".

شایان ذکر است که گزارش های سازمان ملل از آمار گرسنگان یمن، هیچ تاثیری بر دولت های غربی برای فشار آوردن به عربستان و وادار کردن آن به توقف تجاوز نداشته است. در عوض، این دولت ها در فروش اسلحه های ممنوعه به عربستان و امارات با یکدیگر رقابت می کنند. آنها طی مشارکتی آشکار با عربستان و امارات در تجاوز به یمن، تنها 1/7 میلیارد دلار از 3/85 میلیارد دلاری را جمع کردند که سازمان ملل برای کمک به یمن در راستای مقابله با قحطی، بیماری و فاجعه های جنگی از آنها خواسته بود. آنتونیو گوتیریش دبیرکل سازمان ملل این مسئله را "حکم اعدام" علیه یمنی ها دانست.

دردناک ترین گزارشها آنهایی بودند که از سکوت مرگبار بیمارستان اطفال صحبت کردند. وضعیت سلامتی کودکان در یمن بخاطر قحطی و کمبود دارو آنقدر وخیم است که رمقی برای خنده و گریه هم برای این موجودات بی گناه باقی نگذاشته است.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که نزدیک به یک سوم خانواده های یمن از سوء تغذیه رنج می برند و تعداد بسیار کمی از این خانواده ها می توانند مواد غذایی نظیر حبوبات، سبزیجات، میوه، لبنیات و گوشت مصرف کنند. برخی از خانواده ها نیز تنها از برگ درخت تغذیه می کنند.

در مقابل این تصویر غم انگیز از زندگی ملت عرب و مسلمان یمن، تصویری کاملا مخالف از همسایه هم‌کیش آن یعنی عربستان وجود دارد. مسئولان این کشور در تلاش برای مقابله با چاقی مفرطی هستند که 70 درصد از مردم سعودی را بخاطر پرخوری تهدید می کند. میزان ضایعات مواد غذایی در عربستان به بیش از 33 درصد رسیده که معادل بیش از 40 میلیارد ریال (نزدیک به 11 میلیارد دلار) در سال است.

دکتر عایض القحطانی مشاور جراحی لاپاراسکوپی و چاقی، عربستان را در صدر کشورهایی عنوان کرد که مردم آن از چاقی مفرط رنج می برند. قحطانی تاکید کرد که تعداد کودکان چاق در عربستان به حدود سه و نیم میلیون نفر رسیده که 18 درصد از کودکان این کشور را شامل می شود.

کودکان یمن از گرسنگی رنج می برند حال آنکه در کشور همسایه اش کودکان در معرض خطرات چاقی مفرط قرار دارند. درخصوص این تناقض فاحش تنها یک چیز می توان گفت و آن، حدیثی از پیامبر اکرم (ص) است:" آنکس که شب سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد به من ایمان نیاورده است". پیامبر ما چنین کسی را بی ایمان توصیف کرده است، کسی که خود از فرط چاقی می میرد اما مسبب اصلی گرسنگی همسایه اش خود او است.

پربیننده ترین خبرها