پاسخ قالیباف به نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات/ رهبر انقلاب طبق قانون اساسی درحوزه‌های دفاعی و امنیتی مسئولیت دارند

پاسخ قالیباف به نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات/ رهبر انقلاب طبق قانون اساسی درحوزه‌های دفاعی و امنیتی مسئولیت دارند
يکشنبه 31 مرداد 1400 - 10:49

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون اساسی رهبر انقلاب در حوزه‌های دفاعی امنیتی و سیاست خارجی مسئولیت دارند و طبق روال دولت‌ها نظر ایشان را اخذ می‌کنند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان روز یکشنبه در جلسه بررسی رای اعتماد وزیران پیشنهاد در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات گفت: آیا رهبر معظم انقلاب از بین گزینه های پیشنهادی برای وزارت اطلاعات آقای خطیب را برگزیده اند. مجلس انقلابی مطیع فرامین رهبر فرزانه انقلاب است و فرمایش ایشان را روی چشم می گذارد. اگر معظم له کسی را تایید فرمایند مجلس یکپارچه به او رای می دهد و اگر کسی را رد کنند، مجلس انقلابی یکپارچه رد می کند. اما اگر کسانی برخلاف واقع، تایید کسی را به حضرت آقا نسبت دهند گرفتار "ظن لایقدر" شده‌اند.

وی افزود: در این روزها خبرهایی مبنی بر تایید حجت الاسلام خطیب از سوی حضرت آقا مطرح شد. این خبرها به زبان های مختلف بیان شد. بعضی گفتند وقتی آقای رییسی لیست افراد پیشنهادی برای وزارت اطلاعات را محضر حضرت آقا عرضه داشته‌اند معظم له انگشت خود را روی اسم آقای خطیب گذاشتند. بعضی گفتند سیره حضرت آقا معین کردن چهار وزیر اطلاعات، کشور، اطلاعات و خارجه است و بعضی هم سخن حق را گفتند که سیره رهبر معظم انقلاب درباره این چهار وزارتخانه آن است که اگر با فرد خاصی مخالف باشند نهی می‌فرمایند اما در تایید شخص خاصی نظر نمی‌دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از عزیزانی که سخن حق را جاری می‌کنند تشکر می کنیم اما درباره نظر حضرت آقا درباره خطیب چه کسی بهتر از رییس جمهور می تواند پاسخ دهد. روز گذشته از آقای رییسی در این باره سوال شد او گفت حضرت آقا درباره خطیب و دیگر وزیران نظر خاصی نداشتند. در این باره سردار کوثری از طریق منابع موثق خود همان حرف آقای رییسی را گفتند و نقل کردند.

میرزایی تاکید کرد: چرا بعضی از افراد و گروه‌ها از ارادت مجلس انقلابی به حضرت آقا و اعتمادی که به این افراد وجود دارد، سوءاستفاده می کنند و دیدگاه‌های خود را با نسبت ناصواب دادن به حضرت آقا به کرسی می‌نشانند. آیا آنها حساب و کتاب را قبول ندارند. آیا آنها مرگ و معاد را باور ندارند. آیا آنها خداوند متعادل را شاهد و ناظر بر اعمال و گفتار خود نمی‌دانند. آیا آزاد مردانی بین آنها یافت نمی‌شود که این غذای لای دندان مانده گذشتگان را به اهلش واگذارند .

وی گفت: تصدی صندلی وزارت اینقدر ارزش دارد که کسانی به نایب ولی زمان خود نسبت دروغ می دهند تا نمایندگان را دچار خطای محاسباتی و تصمیم گیری کنند. اُف لک یا دنیا.

رییس مجلس شورای اسلامی بعد از نطق نماینده اصفهان در مخالفت وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات گفت: مسوولیت رییس جمهور که وزیران را تعیین و مشخص کند که طبق روال او در جمع نمایندگان مجلس وزیران خود را معرفی کردند و روال معرفی شدن آنها را توضیح داد.

وی گفت: قانون اساسی که همه به آن قسم خوردیم و مشخص است هم در اصل ۱۱۰ و هم در اصل ۱۷۶ در حوزه مسائل امنیتی و دفاعی و سیاست خارجه شخص رهبر معظم انقلاب مسوولیت دارند و این مسوولیت را قانون اساسی بر دوش ایشان گذاشته است و روال هم این گونه است که دولت‌هایی که کار را انجام می دهند آنها وقتی افراد را مشخص می‌کنند این هماهنگی را حتما انجام می‌دهند و نظر ایشان را در این کار می‌گیرند. در همه دولت‌های گذشته این گونه بوده است و الان هم این گونه است بنابراین نسبت‌های این گونه داده نشود.

قالیباف ادامه داد: آقای رییسی این وزیران را در این بخش از نظر وظیفه قانونی خود خدمت آقا مطرح کردند و ایشان هم موافقت کردند. این روشن است اگر کسی از جایی نسبت می‌دهد و این کار را انجام می‌دهد اینها حرف اضافی است.

پربیننده ترین خبرها