مقام روس: اروپا هزینه شکست آمریکا در افغانستان را می پردازد

مقام روس: اروپا هزینه شکست آمریکا در افغانستان را می پردازد
يکشنبه 31 مرداد 1400 - 17:07

«الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور مشهور روسیه گفت: اروپا هزینه شکست و ناکامی آمریکا در افغانستان را خواهد پرداخت.

العالم - اروپا

پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) امروز (یکشنبه) در کانال تلگرام خود در مورد هزینه ای که اروپا باید بپردازد،با اشاره به اظهارات "اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا نوشت: بخش اصلی بیش از سه میلیون نفری که افغانستان را ترک کرده اند، راهی کشورهای اروپایی خواهند شد.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا دائما وارد جنگ های دراز مدت می شود و کشورهای اروپایی پناهندگان را می پذیرد و به نگهداری آنها می پردازد.

سناتور روس تصریح کرد: اروپا بار دیگر بدون هیچ گلایه ای از یک ماجراجویی دیگر آمریکا حمایت می کند.

"اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا به تازگی اعلام کرد که حدود ۳.۷ میلیون نفر مهاجران اجباری افغانی هستند که حدود ۸۰درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پوشکوف در حالی این سخنان را بیان کرده است که بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله ایالات متحده، انگلیس، فرانسه از پذیرش مترجمان و کارکنان افغان که با ارتش های این کشور همکاری می کردند، آن هم برای جلوگیری از افشای اطلاعات و حفظ اسرار و منافع خود خبر دادند اما در حقیقت رهبران اروپایی در تلاش هستند تا از موج گسترده پناهجویان به قاره سبز جلوگیری کنند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی، وارد کابل شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها