امیر شهرام: ما در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه اول هستیم

امیر شهرام: ما در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه اول هستیم
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 08:29

مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه اول هستیم، گفت: بخش صنایع الکترونیک ماموریت ویژه در حوزه تهدیدات و جنگ سایبری دارد که توانستیم یک رشد ۵ برابری نسبت به سال گذشته در تجهیزات این حوزه ایجاد کنیم.

العالم - ایران

امیر سرتیپ شاهرخ شهرام یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت ۳۱مرداد روز صنعت دفاعی، به تشریح دستاوردها و راهبردهای صنعت دفاعی کشور پرداخت.

مدیرعامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع درباره اهمیت صنایع الکترونیک در صنعت دفاعی کشور گفت: صنایع الکترونیک شاکله و ملات تمام سامانه‌های دفاعی و تجهیزات روز دنیا است بنابراین این علم باید بطور مداوم به روز نگه داشته شود.

امیر شهرام درباره جایگاه ایران در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه افزود: در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه اول هستیم و تجهیزات این حوزه را به صورت بومی تولید می‌کنیم.

وی تصریح کرد: علم طراحی و ساخت تجهیزات جنگ الکترونیک در ایران بومی شده است یعنی از مرحله مهندسی معکوس عبور کرده ایم چرا که کشورهای داری این صنعت، دانش روز خود را به هیچ کس نمی‌دهند و حتی برخی کشورهای منطقه که ممکن است بتوانند تجهیزات جنگ الکترونیک را بخرند، دانش قدیمی دیگر کشورها را خریداری کرده اند.

مدیرعامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع در ادامه با اشاره به اینکه ما در این حوزه تحریم هستیم و نمی‌توانیم محصولات خارجی تهیه کنیم، افزود: البته ممکن است برخی کشورهای منطقه مانند عربستان بتوانند این تجهیزات را تهیه کنند، ولی تجهیزات آن‌ها به روز و جدید نیست.

وی در پایان با بیان اینکه بخش صنایع الکترونیک ماموریت ویژه در حوزه تهدیدات و جنگ سایبری دارد، گفت: ما توانستیم یک رشد ۵ برابری نسبت به سال گذشته در تجهیزات این حوزه ایجاد کنیم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها