بنت: بزودی با السیسی دیدار می کنم؛ روابط با اردن در مسیر مثبت است

بنت: بزودی با السیسی دیدار می کنم؛ روابط با اردن در مسیر مثبت است
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 10:11

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که بزودی برای دیدار با رئیس جمهور مصر به قاهره می‌رود.

العالم - فلسطین اشغالی

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز) در نشست هفتگی کابینه این رژیم گفت که بزودی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار می‌کند.

وی گفت: «بزودی برای دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که مرا دعوت کرده بود، سفر خواهم کرد و هدف ما تحکیم و توسعه روابط بین کشورهای منطقه است».

هفته گذشته پس از دیدار «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر با بنت، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که السیسی از بنت برای سفر رسمی به مصر طی چند هفته آینده دعوت کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بنت در نشست هفتگی کابینه همچنین درباره روابط با اردن نیز که در دوره «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی دچار تنش شده بود، گفت: «پس از گذشت سال‌های طولانی از بحران در روابط با اردن، شاهد یک روند واقعا مثبت هستیم. البته این بحران غیرقابل توجیه بود چرا که وقتی وارد بحران می‌شود یعنی در راه تحقق منافع ملی می‌جنگی و توجیهی برای آن هست اما در این بحران مطلقا چنین توجیهی وجود نداشت».

وی افزود: «ما در حال حاضر در اقدامی بی‌نهایت فوری و با همکاری وزیر خارجه و دیگر وزرای کابینه برای ترمیم روابط با تمامی کشورهای منطقه با هدف تشکیل ائتلاف جهت مقابله با ایران تلاش می‌کنیم و موضوعات متعدد دیگری وجود دارد که همکاری با این کشور را ممکن می‌سازد».

فارس

پربیننده ترین خبرها