بنت تسلیم بایدن شد؛ توقف ناگهانی شهرک سازی در کرانه باختری

بنت تسلیم بایدن شد؛ توقف ناگهانی شهرک سازی در کرانه باختری
چهارشنبه 30 تير 1400 - 14:55

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به درخواست رئیس‌جمهور آمریکا، ساخت و ساز شهرک‌ها در کرانه باختری را به صورت ناگهانی متوقف کرده است؛ اقدامی که رسانه‌های عبری‌زبان از آن به عنوان "تسلیم شدن" یاد کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رای الیوم، روزنامه عبری‌‌زبان "یسرائیل هیوم" گزارش داد که"نفتالی بنت" نخست‌وزیر اسرائیل به درخواست دولت "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا، مانع از تشکیل جلسه "شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز" در اداره مدنی وابسته به ارتش این رژیم شده است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشته است، تصمیم بنت شامل "تعلیق کامل ساخت و ساز( شهرک‌ها) در منطقه اشغالی کرانه باختری است و چه بسا "تا زمانی‌که این شورا تشکیل جلسه ندهد امکان موافقت با طرح‌های جدید برای شهرک‌سازی وجود ندارد".

منابع رسانه‌ای خاطرنشان کردند، تصمیم بنت "به مثابه تسلیم شدن در برابر دستورات و خواسته‌های آمریکا است"، در حالی که "شورای عالی برنامه‌ریزی" قرار بود حدود یک ماه پیش جلسه‌ای را برگزار کند.

به گفته این منابع، تصمیم به تعلیق شهرک‌سازی با توافق میان بنت و "بنی گانتز" وزیر جنگ اتخاذ شده است.

پیشتر همین روزنامه اعلام کرده بود که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشین‌ها تعهد داده همچنان هر سه ماه مجوزهایی برای شهرک‌سازی در کرانه باختری، قدس شرقی و غور اردن صادر کند. بر این اساس، این توافق در اصل میان سران شهرک‌نشین‌ها و کابینه قبلی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو انجام شده بود.

پربیننده ترین خبرها