تلاش انگلیس برای تحریم طالبان در نشست گروه ۷

تلاش انگلیس برای تحریم طالبان در نشست گروه ۷
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 10:28

انگلیس قصد دارد از رهبران گروه ۷ درخواست کند تا تحریم‌های جدیدی را علیه گروه طالبان اعمال کند.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، دو مقام رسمی بریتانیایی گفتند: لندن قصد دارد از کشورهای گروه 7 که شامل آمریکا، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایتالیا و کانادا می شود درخواست کند تا درباره اعمال تدابیر مجازات آمیز علیه طالبان فکر کنند، البته اگر این گروه قصد اعمال خشونت و نقض حقوق بشر را داشته باشد.

بر اساس این گزارش، تدابیر مجازات آمیز علیه طالبان شامل اعمال تحریم یا قطع کمک های مالی به افغانستان خواهد بود.

نشست گروه 7 قرار است روز سه شنبه به صورت مجازی برگزار شود. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: من نشست گروه 7 را روز سه شنبه برای مذاکرات فوری درباره اوضاع افغانستان برگزار خواهم کرد. این برای جامعه بین المللی مهم است که برای اطمینان یافتن از تخلیه امن شهروندان از افغانستان، همکاری کنند و مانع از وقوع بحران انسانی در این کشور شده از مردم افغانستان حمایت نموده تا دستاوردهای بیست سال اخیر محافظت کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در این نشست مجازی شرکت خواهد کرد. رئیس جمهور ایالات متحده زیر فشار شدید جامعه بین المللی به خاطر خارج کردن نیروهای نظامی آمریکایی قرار گرفته است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: رهبران گروه 7 درباره هماهنگی و همکاری نزدیک ما درباره سیاست افغانستان و تخلیه شهروندان مان از این کشور مذاکره خواهند کرد. آنها همچنین درباره طرح ها و برنامه هایی برای ادامه کمک های انسان دوستانه و حمایت از پناهجویان افغان رایزنی می کنند.

بایدن طی روزهای اخیر گفت و گوهای تلفنی با برخی رهبران گروه 7 درباره تحولات افغانستان داشته است، از جمله با بوریس جانسون، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان؛ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها