آیا رژیم صهیونیستی جرات جنگ جدیدی را با مقاومت فلسطین دارد؟

آیا رژیم صهیونیستی جرات جنگ جدیدی را با مقاومت فلسطین دارد؟
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 11:40

به دنبال حملات شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، بار دیگر تنش در مرزهای جنوبی فلسطین اشغالی با نوار غزه حاکم شده است.

العالم- کشکول

آیا رژیم صهیونیستی بعد از آنکه شکست مفتضحانه‌ای در جریان نبرد "شمشیر قدس" متحمل شده، بار دیگر حماقت دیگری را مرتکب می‌شود.

به گفته برخی ناظران امور فلسطین، نیروهای مقاومت در آن نبرد با صدها موشک، فلسطین اشغالی را در هم کوبیدند و تردد و خدمات عمومی را در رژیم صهیونیستی تعطیل کردند به نحوی که "جو بایدن" وارد عمل شد و عملا آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت اسلامی را خواستار شد.

شکی نیست که طعم شکست اسرائیل در نبرد "شمشیر قدس" به قوت خود است به‌ویژه اینکه برخی می‌گویند این نبرد در تغییر رفتار آمریکا با رژیم اسرائیل نقش داشته و کناره‌گیری "بنیامین نتانیاهو" از نخست‌وزیری را تسهیل کرد.

حملات اسرائیلی که طی آن 4 پایگاه حماس در غزه هدف قرار گرفتند، در واکنش به آنچه شورش‌های خشونت‌آمیز در شمال غزه ادعا شده، صورت گرفت.

ولی قدر مسلم آن است که این تجاوز در نقش توافق آتش‌بس میان طرفین است که بعد از نبرد "شمشیر قدس" در ماه مه گذشته انجام شد.

اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا رژیم اسرائیل در برهه کنونی آمادگی باز کردن جبهه جدیدی برای جنگ با نیروهای مقاومت اسلامی را دارد و به‌ویژه اینکه مقاومت در نوار غزه شکست سنگینی برای این رژیم وارد و رعب و وحشت بزرگی را در دل شهرک‌نشینیان ایجاد کرده است.

آیا "نفتالی بنت" نخست‌وزیر شکست رژیم متبوعش در نبرد "شمشیر قدس" را فراموش کرده و نیروهای خود را در مرزهای با نوار غزه مستقر می‌سازد؟ آیا او قادر است نبرد دیگری را با مقاومت اسلامی کلید بزند آن هم در شرایطی که مقاومت معادله بازدارندگی جدیدی با رژیم اشغالگر ایجاد کرده است؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها