ایران حلب را نورانی می کند

ایران حلب را نورانی می کند
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 20:54

شرکت های ایرانی اخیرا قراردادهایی را جهت کمک به کشور سوریه برای راه اندازی نیروگاه حلب و حل مشکل برق این منطقه با طرف سوری امضا کردند.  

العالم – سوریه

این منطقه به دلیل حضور گروههای مسلح تروریستی به مدت چند سال از نعمت برق بی بهره بود تا اینکه پس از مدت ها آزاد شد.

گروه تروریستی وهابی داعش با نابودسازی نیروگاه، میلیونها نفر از اهالی حلب و حومه آن را از برق محروم کرده بود و حتی پس از آزادی این منطقه، به دلیل تحریمهای آمریکایی، امکان بازسازی نیروگاه وجود نداشت.

اما ایران اسلامی بر اساس منطق خود در زمینه حمایت مستمر از ملت سوریه به یاری صنعت برق این کشور به ویژه نیروگاه حلب شتافت.

مهندسان صنعت برق سوریه گفتند که حمایت ایران باعث شد زمینه حل مشکل قطع برق در کوتاه مدت فراهم شود و به همین دلیل نقش ایران در زمینه بازسازی بخش های مختلف صنایع سوریه را ستودند.

کارشناسان ایرانی و سوریه به این منظور ابتدا زیان های وارده به نیروگاه را برآورد کرده و اقدام به انتقال تجهیزات لازم از ایران به سوریه کردند تا 400 مگاوات برق برای حلب و حومه آن تامین شود.

این همکاری نشان داد، سیاست غرب در زمینه فشار بر ملتهای آزادی خواه در برابر پایداری محور مقاومت با شکست مواجه خواهد شد و خوداتکایی بهترین راهی است که این محور قادر است بر اساس آن، خود را به عنوان قدرتی شکست ناپذیر به دشمنان تحمیل کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها