جنبش امل: تأخیر در تشکیل کابینه دولت، جنایت علیه مردم لبنان است

جنبش امل: تأخیر در تشکیل کابینه دولت، جنایت علیه مردم لبنان است
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 22:38

جنبش امل لبنان روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، هر تأخیر یا تعیین شروط قدیمی و جدید بر سر تشکیل کابینه، جنایت علیه همه مردم لبنان است.

العالم - لبنان

در بیانیه جنبش امل آمده است: سرباز زدن نهادهای نظارتی رسمی از پیگیری مشکلات مردم و پیگرد کسانی که به احتکار کالاهای اساسی مردم دست زدند، اقدامی مشکوک است که باید مسؤولان ذی ربط پاسخگو و مجازات شوند.

جنبش امل همچنین تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و متوقف کردن ناوگان هوایی این کشور و استفاده از حریم هوایی آن برای حمله به سوریه را محکوم کرد.

این جنبش تأکید کرده است، باید در این خصوص به شورای امنیت شکایت کرد و پیگیری آن در مجامع بین‌المللی کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

جنبش امل افزوده است: باید با تمامی ابزارهای موجود، برای پاسخ به صهیونیست ها در نهایت آمادگی قرار داشت؛ به ویژه اینکه این رژیم همچنان به زورگویی و نقض تمامی قوانین بین‌المللی در سایه سکوت جامعه جهانی ادامه می‌دهد.

رایزنی ها برای تشکیل دولت لبنان بعد از تاخیری چندین ماهه درحالی ادامه دارد که لبنان این روزها با شرایط اقتصادی و مالی به شدت نامناسبی روبرو است و قیمت های کالاهای اساسی به شدت افزایش یافته و کمبود در این زمینه و در زمینه دارو و بویژه فرآورده های سوختی تشدید شده است.

همین امر نیز باعث وقوع اعتراضات گسترده چندین ماهه در سراسر لبنان و کشیده شدن این اعتراضات به خیابانها شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها