گزارش خبرنگار العالم؛ هدف نهایی طالبان چیست؟

گزارش خبرنگار العالم؛ هدف نهایی طالبان چیست؟
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 10:37

گروه طالبان، به آمریکا و هم پیمانانش نسبت به تاخیردر خارج کردن نیروهایش از افغانستان در زمان مشخص شده یعنی پایان ماه جاری هشدار داد.

العالم آسیا

رایزنی های سیاسی پشت درهای بسته میان طالبان و دیگر گروههای سیاسی افغان به منظور چارچوب بندی نظام آتی ادامه دارد.

نظامی که طالبان سعی دارد با عدم تکرار اشتباهات گذشته زمینه را برای فعالیت سایر جریان ها فراهم سازد.

کارشناسان شریعت و حقوق و سیاست خارجه نیز به موازات آن در صدد تعیین استراتژی داخلی برای مرحله آتی هستند مرحله ای که طالبان می خواهد در سریعترین زمان ممکن برای خالی کردن خلا پر کند و همین مساله این گروه را واداشته تا با هرگونه تمدید حضور امریکا پس از زمان مشخص شده یعنی پایان ماه جاری مخالفت کند و نسبت به عواقب خطرناک آن هشدار دهد.

"ذبیح الله مجاهد" سخنگوی رسمی جنبش طالبان در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: "ما با راهکارهای سیاسی منتهی به تعیین نظام اسلامی قدرتمند موافق هستیم و می توانیم به این هدف دست یابیم."

اطراف فرودگاه کابل نیز شاهد بحرانی انسانی وحشتناکی است که بیانگر بخش زیادی از وضعیت افغانستان است.

درگیری های خونینی صبحگاهان میان نیروهای امنیتی و برخی مهاجمان ناشناس درگرفت که به کشته شدن یک نگهبان افغان و زخمی شدن 3 نفر منجر شد.

گفتنی است سربازان آمریکایی و آلمانی نیز در این درگیری شرکت داشتند طالبان با بیگناه دانستن خود،امریکا را مسئول این هرج و مرج دانست.

گفتنی است حضو رنظامی نیروهای طالبان در شهر به خوبی احساس می شود و گشتی های آنها با دور زدن در شهر در صدد به دست گرفتن کنترل امنیتی و تثبیت حضور خود در پایتخت هستند.

یکی از رهبران طالبان گفت: ما با مشکلاتی که دزدها ایجاد کردند مقابله می کنیم و می خواهیم از شهروندان دفاع کرده و امنیت را برقرار کنیم.

این در حالی است که کابل نیز برداشتن موانع سیمانی را که دولت سابق برای کاهش حملات انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده پر از مواد منفجره کار گذاشته بود را آغاز کرد.

مسئول این حوادث کیست و چرا کار به اینجا رسید؟ سوالات زیادی در ذهن ملت افغان است چرا در فرودگاه کابل این همه نگرانی به چشم می خورد ؟ این صحنه واقعی است یا ساختگی؟

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها