مجاهد:تاریخ خروج آمریکا از افغانستان تمدید نمی‌شود/ آمریکایی‌ها بی‌رحمانه به مردم در فرودگاه کابل تیراندازی می‌کنند

مجاهد:تاریخ خروج آمریکا از افغانستان تمدید نمی‌شود/ آمریکایی‌ها بی‌رحمانه به مردم در فرودگاه کابل تیراندازی می‌کنند
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 18:17

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان امروز در نشست خبری گفت: نیروهای آمریکایی بی‌رحمانه به سوی مردم در فرودگاه کابل تیراندازی می‌کنند.

العالم - جهان اسلام

ذبیح الله مجاهد امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری با بیان اینکه مسئله پنجشیر از طریق گفتگو حل می‌شود، گفت: تاریخ خروج آمریکا تمدید نمی‌شود.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود: وزارت بهداشت کار خود را آغاز کرده و مردم در همه بیمارستان ها تحت درمان هستند و سایر ادارات دولتی نیز به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: همچنین از فردا (چهارشنبه) تمام بانکها فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

مجاهد درباره پنجشیر گفت: طالبان اعلام کرده که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و ما نمی‌خواهیم حتی یک گلوله شلیک شود و موضوع این منطقه و ولایت از طریق مذاکره حل خواهد شد و 80 درصد مطمن هستیم که در آنجا جنگ صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: تعدادی تجهیزات و خودروهای دولتی به پنجشیر منتقل شده است و ما در حال مذاکره با آنها هستیم تا تسلیم شده و به انبارهای دولتی بازگردانده شوند.

وی همچنین درباره فعالیت سفارت‌های خارجی نیز گفت: از همه سازمانهای بین المللی و نمایندگان دیپلماتیک که در کابل ماندند و کار خود را متوقف نکردند تشکر می کنم و آنها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و اعضای ما امنیت آنها را تامین خواهند کرد.

این مقام ارشد طالبان در ادامه گفت که ما عفو عمومی کردیم و از همه گذشتیم و به فکر آینده هستیم و قطعا هیچکس تعقیب نخواهد شد.

وی در مورد تاریخ خروج آمریکا نیز گفت: تمدید خروج به صورت یکجانبه از سوی آمریکا بوده و این برخلاف توافق است و ما دیگر اجازه نمی دهیم که این تاریخ تمدید شود.

وی افزود: آنها ظرفیتهای بالایی دارند، هواپیما دارند و می توانند تا تاریخ تعیین شده نیروهای آمریکایی را از افغانستان به طور کامل تخلیه کنند.

مجاهد همچنین گفت آمریکایی‌ها افغان‌های متخصص از جمله مهندسان و پزشکان را از کشور خارج می‌کنند، از آنها می‌خواهیم این روند را متوقف کنند.

وی افزود این کشور به متخصصان خود نیاز دارد و آنها نباید به کشورهای دیگر منتقل شوند.

مجاهد همچنین درباره سوالی درباره رهبر طالبان نیز گفت: به خواست خدا رهبر ما شیخ هیبت الله آخوندزاده زنده است و به زودی حضور خود را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین دیدار ملابرادر معاون سیاسی طالبان با رئیس سیا را رد کرد و گفت: دیداری میان ملابرادر معاون سیاسی این گروه و رئیس سیاه در کابل رخ نداده است.

این مقام ارشد طالبان درباره کمک‌های خارجی نیز گفت: کمک‌های خارجی دو نوع است که یکی بلاعوض و بشردوستانه است، طالبان قطعا از این کمک‌ها استقبال می‌کند.

وی نوع دوم کمک ها را مشروط عنوان کرد و گفت: برخی کمکها برای اهداف خاص صورت می گیرد که طالبان به هیچ وجه چنین کمکی را قبول نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها