کرزای، عبدالله و حکمتیار از اعضای شورای حکومتی خواهند بود

کرزای، عبدالله و حکمتیار از اعضای شورای حکومتی خواهند بود
چهارشنبه 3 شهريور 1400 - 16:27

منابع خبری اعلام کردند که سه تن از افراد سیاسی سرشناس در افغانستان، از اعضای شورای ۱۲ نفری مد نظر طالبان خواهند بود.

العالم - جهان اسلام

شبکه خبری آریانا افغانستان امروز چهارشنبه در خبری اعلام کرد که «حامد کرزای» رئیس جمهور اسبق، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی و «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی از اعضای شورای ۱۲ نفره که طالبان در نظر دارد جهت اداره افغانستان تشکیل دهد، خواهند بود.

پیشتر نشریه «فارن پالیسی» اعلام کرده بود که سران طالبان قرار است برای اداره امور افغانستان شورایی ۱۲ نفری را تشکیل دهند.

منبعی نزدیک به طالبان نیز گفته بود که این گروه در تلاش است تا دولتی قابل قبول برای جامعه بین المللی را اعلام کند.

قبل تر نیز «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی ارشد طالبان در نخستین نشست خبری خود گفته بود: در مورد ایدئولوژی و باورها تفاوت بین طالبان الان و بیست سال پیش وجود ندارد اما به لحاظ پختگی سیاسی تغییراتی ایجاد شده و در حال حاضر طالبان از نظر سیاسی پخته‌تر شده است.

پیشتر و همزمان با سقوط کابل به دست طالبان، حامد کرزای ساعاتی پس از تائید کناره گیری و خروج «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق از افغانستان، با انتشار پیامی از تشکیل شورای هماهنگی خبر داده بود.

وی در این پیام اعلام کرده بود: در پی خروج آقای اشرف غنی و مقامات مسئول از کشور، به منظور جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم و جهت اداره هرچه بهتر امور مربوط به صلح و انتقال مسالمت آمیز قدرت، شورای هماهنگی متشکل از عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی، رهبر جهادی گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور اسبق کشور تشکیل شد.

طالبان در یک اقدامی حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، کنترل افغانستان را به دست بگیرند.

پربیننده ترین خبرها