پس از پایان نشست ویژه سران گروه ۷؛

جانسون: درباره یک نقشه‌ راه برای تعامل با طالبان توافق شد

جانسون: درباره یک نقشه‌ راه برای تعامل با طالبان توافق شد
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 22:23

نخست وزیر انگلیس امروز پس از پایان نشست ویژه سران ۷ کشور صنعتی جهان موسوم به گروه ۷ گفت: درباره یک نقشه‌ راه برای تعامل با طالبان توافق شد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه در بیانیه‌ای پس از پایان نشست اضطراری سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه ۷ اعلام کرد: شرط شماره یک که ما بر آن تأکید داریم خروج و عبور امن غیرنظامیان پس از ۳۱ آگوست (۹ شهریور ماه) است؛ یعنی فراتر از زمان تعیین شده برای کسانی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند.

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به تبعات ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی در افغانستان در سخنان خود ادعا کرد: سران گروه ۷ متعهد به کمک به افغانستان هستند!

وی در ادامه افزود که سران این گروه برای تعامل آینده با طالبان توافق کردند؛ اما افغانستان نمی‌تواند که دوباره به مکانی برای تروریسم مبدل شود.

جانسون گفت: رسیدگی به بحران افغانستان هرگز کار آسانی نیست. لندن تلاش خود را تا آخرین لحظات ادامه خواهد داد و بریتانیا هزاران نفر دیگر را از افغانستان خارج خواهد کرد. وضعیت در فرودگاه کابل بهتر از این نخواهد شد. در نشست کشورهای عضو گروه ۷ در خصوص یک اقدام مشترک برای تداوم عملیات تخلیه و همچنین بر یک نقشه‌راه برای مذاکره و تعامل با طالبان توافق شده است.

این در حالیست که طالبان تا کنون بارها به اشغالگران غربی در خصوص عدم رعایت موعد خروج نظامیانشان از افغانستان پس از موعد مقرر و توافق شده ۳۱ آگوست (۹ شهریور ماه) هشدار داده است.

مهر

پربیننده ترین خبرها