صدای طبل جنگ از "درعا" به گوش می‌رسد

صدای طبل جنگ از
چهارشنبه 3 شهريور 1400 - 18:47

تروریست‌ها مجدانه تلاش می‌کند تا در مسیر اجرای بندهای حل و فصل، که ارتش سوریه و کمیته‌های مرکزی وابسته به گروه‌های مسلح در شهر درعا درباره آن توافق کرده‌اند، سنگ‌اندازی کنند.

العالم- کشکول

بدیهی است که ارتش سوریه برای بازگرداندن امنیت به شهر درعا و پایان دادن به وضعیت غیرعادی در این شهر که شاهد جنایت‌ها و ترورها به دست عناصر مسلح است، مصمم است. به رغم توافق 2018 که با میانجیگری روسیه حاصل شد، این عناصر مسلح تسلیحات‌شان را تسلیم نکرده‌اند.

روز گذشته مقدمات اولیه انجام شد و ارتش سوریه موانع خاکی را برچید و اتوبوس‌های معروف سبز رنگ را برای خارج کردن عناصر مسلحی، که مخالف حل و فصل هستند، آماده کرد. با این حال، عناصر تروریستی پیش از ورود اتوبوس‌ها به گذرگاه "السرایا"، اهالی شهر درعا را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

مقامات سوریه تأکید کردند تصمیم‌ قطعی گرفته شده و عناصر مسلح فقط دو گزینه دارند: پایان دادن به کشتار و موافقت با تخلیه شهر، و یا گزینه نظامی. در واقع ارتش تجهیزات نظامی جدیدی را در شهر درعا مستقر کرده تا اوضاع شهر را کنترل کند؛ زیرا گروه‌های مسلح مستقر در داخل منطقه "درعا البلد"، "السد" و اردوگاه اقدام به تیراندازی به سمت نیروهای ارتش و غیرنظامیان در حومه منطقه السرایا می‌کنند تا مانع از اجرای فرآیند خروج عناصر مسلح شوند که عملا نیز موفق شده‌اند.

دولت سوریه فهرستی متشکل از اسامی 100 عنصر مسلح تحت تعقیبی را آماده کرده که در اقدامات تروریستی علیه دولت سوریه و غیرنظامیان مشارکت داشتند. دمشق خواستار تحویل آنها و یا اخراج مستقیم آنها از درعا شده است.

گروه‌های مسلح یا کمیته‌های مرکزی وابسته به آنها در منطقه درعا تاکنون هیچ پاسخی نداده‌اند ولی زمان آن رسیده که به رنج و درد ساکنان این منطقه پایان داده شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها