بنت با بلینکن دیدار کرد

بنت با بلینکن دیدار کرد
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 04:07

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی خود به واشنگتن چهارشنبه شب با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا دیدار کرد.

العالم-رژیم صهیونیستی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی است با روح جدید همکاری به واشنگتن سفر کرده است در این دیدار گفت: اسرائیل هیچ متحد قوی‌تر و قابل اطمینان‌تر از آمریکا ندارد.

بلینکن نیز اظهار کرد: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا فردا مشتاق دیدار شماست، همانطور که می دانید وی با اکثر نخست وزیران اسرائیل آشنایی داشته و با آنان همکاری کرده است، اما او به ویژه منتظر دیدار شما شریک جدیدش است.

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه افزود: مشارکت واشنگتن و تل‌آویو بر این اساس است که با هم کار می‌کنند و برنامه مشترک بسیار مهم و قدرتمند دارند. تعهد ما به این مشارکت بخاطر امنیت اسرائیل، تزلزل ناپذیر خواهد بود.

بلینکن خاطر نشان کرد: مشتاقانه منتظر رسیدگی به همه چالش‌ها به ویژه امنیت منطقه‌ای و نگرانی‌های عمیقی که در مورد ایران و نقشی که این کشور در منطقه ایفا می‌کند از جمله برنامه هسته‌ای آن هستیم.

بلینکن افزود: روابط اسرائیل با دیگر کشورهای منطقه در حال گسترش است و توجه به چالش‌های دیگر از جمله روابط اسرائیل با فلسطینی‌ها برای همه ما بسیار مهم است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها