تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه

تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 14:36

وزیر امور خارجه از تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که از هر کشوری که امکان انتقال واکسن به داخل بوده و از نظر استانداردهای علمی مورد تایید وزارت بهداشت باشد، بدون هیچ محدودیتی واکسن را وارد کنیم.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: امروز بعد از جلسه هیأت دولت، کارم را با دو برنامه شروع خواهم کرد. برنامه اول اولویت اصلی است که مردم ما گرفتار آن هستند.

وی افزود: ما در وزارت امور خارجه از امروز ستاد ویژه‌ای را برای تسریع در تامین واکسن از کشورهای مختلف تشکیل داده‌ایم که بعدازظهر این جلسه را با حضور مسئولان ذیربط وزارت خارجه و دستگاه‌های مختلف مرتبط با این موضوع در کشور و با حضور وزیر بهداشت در وزارت امور خارجه برگزار می‌کنیم و هدف این است که تمام سفارتخانه‌های ما و ظرفیت‌های خود در خارج از کشور چه در بخش دولتی و خصوصی برای تسریع در این کار فعال کنیم

امیرعبداللهیان بیان کرد: تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که از هر کشوری که امکان انتقال واکسن به داخل باشد و از نظر استانداردهای علمی مورد تایید وزارت بهداشت باشد، بدون هیچ محدودیتی بتوانیم واکسن را وارد کنیم.

وی افزود: بعد هم میزبان وزیر خارجه پاکستان هستیم و یکی از موضوعات مورد بحث ما در این مقطع حساس، تحولات افغانستان و منطقه خواهد بود.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در روزهای آینده در راستای اعلام سیاست همسایگی و آسیا محور، برنامه‌ریزی‌هایی شده است که به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه سوم شهریور ماه با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد.

وی شب گذشته در صفحه اینستاگرامش نوشت: با برنامه‌ای عملیاتی، روابط خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند، مبتنی بر احترام متقابل، اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و آسیا، توسعه روابط متوازن با همه بخش‌های جهان و تقویت جایگاه دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین الملل پیگیری خواهد شد. تمامی ظرفیت دستگاه دیپلماسی را به کار خواهم‌گرفت تا با کمک همکاران کوشا، انقلابی، متخصص و متعهدم در وزارت امور خارجه ، سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌ها، سرکنسولگری‌ها و دفاتر استانی، بر رفع مشکلات مردم و ارتقای فزاینده نام ایران و ایرانی در جهان همت گماریم.

فارس

پربیننده ترین خبرها