برگزاری اولین جلسه مشترک وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه درباره واکسن کرونا با حضور امیرعبداللهیان

برگزاری اولین جلسه مشترک وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه درباره واکسن کرونا با حضور امیرعبداللهیان
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 15:16

نخستین نشست مشترک وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه درباره واکسن کرونا با حضور امیرعبداللهیان و عین‌اللهی وزرای خارجه و بهداشت بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

اولین نشست مشترک وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه در خصوص واکسن کرونا با حضور دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولین سازمانهای ذیربط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی و مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی و منطقه ای وزارت امور خارجه با هدف تشدید تلاشها و هماهنگی‌های بین سازمانی در حوزه تامین واکسن کرونا در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ادامه اقدامات گسترده وزارت امور خارجه برای واردات واکسن و همکاری نزدیک با مراجع تخصصی حوزه بهداشت و درمان در این خصوص، و با هدف تسریع هرچه بیشتر واردات و تنوع بخشی، و بر اساس برنامه اعلام شده از سوی دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری نخستین نشست کاری وی در حوزه واکسن کرونا، امروز نشست مشترک وزرای محترم بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه با حضور مسئولین سازمانهای ذیربط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و بانک‌مرکزی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

حسین امیر عبداللهیان در این نشست ضمن تشریح اقدامات گسترده صورت گرفته از سوی وزارت خارجه و تقدیر از زحمات جناب آقای دکتر ظریف در این خصوص، آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای بکار گیری همه امکانات ستاد و صف برای تسریع تامین واکسن از منابع خارجی را مورد تاکید قرار داد.

عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های انجام شده از سوی وزارت امور خارجه در حوزه تامین واکسن، بر ضرورت تشدید همکاری‌ مجموعه های مرتبط در این حوزه و در این شرایط بحرانی تاکیدکرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: امروز بعد از جلسه هیأت دولت، کارم را با دو برنامه شروع خواهم کرد. برنامه اول اولویت اصلی است که مردم ما گرفتار آن هستند.

وی توضیح داد: ما در وزارت امور خارجه از امروز ستاد ویژه‌ای را برای تسریع در تامین واکسن از کشورهای مختلف تشکیل داده‌ایم که بعدازظهر این جلسه را با حضور مسئولان ذیربط وزارت خارجه، دستگاه‌های مختلف مرتبط با این موضوع در کشور و با حضور وزیر بهداشت در وزارت امور خارجه برگزار می‌کنیم و هدف این است که تمام سفارتخانه‌های ما و ظرفیت‌های خود در خارج از کشور را چه در بخش دولتی و خصوصی برای تسریع در این کار فعال کنیم.

پربیننده ترین خبرها