وزرای خارجه یونان و صربستان به امیرعبداللهیان تبریک گفتند

وزرای خارجه یونان و صربستان به امیرعبداللهیان تبریک گفتند
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 16:00

وزرای امور خارجه یونان و صربستان در پیام‌های جداگانه به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

العالم - ایران

در پی کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس و انتخاب حسین امیرعبداللهیان به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «نیکوس دندیایس» وزیر امور خارجه یونان با ارسال پیامی تعیین و آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت.
وزیر امور خارجه یونان در این پیام ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر امور خارجه کشورمان، افزوده است: ایران و یونان به عنوان دو تمدن کهن از روابط دوستانه تاریخی و نزدیک برخوردارند.

وزیر امور خارجه یونان اطمینان داد در دوره وزارت امیرعبداللهیان با پیشبرد همکاری‌های نزدیک، زمینه تقویت مناسبات دوجانبه بر پایه حفظ منافع متقابل دو کشور و دو ملت، فراهم شود.

* تبریک وزیر خارجه صربستان

«نیکولا سلاکوویچ» وزیر خارجه صربستان نیز در پیامی به امیرعبداللهیان تبریک گفت و افزود: بر این باور هستم که به لطف تجربه و دانش غنی در پاسخگویی به همه چالش‌هایی که این وظیفه مسئولانه برای شما دارد، موفق خواهید بود. مطمئن هستم که با انتصاب شما تماس های بین دو وزارتخانه و تماس های شخصی ما قوی و پرمحتواتر خواهد بود و این امر به توسعه قوی تر روابط بسیار دوستانه کنونی بین دو کشور کمک کند.

وزیر خارجه صربستان اضافه کرد: اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و از کشور شما برای حمایت مستمر از حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری صربستان سپاسگزارم.امیدوارم شما در صدر هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست یادبود به مناسبت شصتمین سالگرد اجلاس سران جنبش عدم تعهد که ۱۱ و ۱۲ اکتبر امسال در بلگراد برگزار می شود، حضور خواهید داشت.

وزرای خارجه روسیه و کویت، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن و همچنین وزریر خارجه جمهوری آذربایجان نیز پیش از این به امیرعبداللهیان تبریک گفتند.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها