گزارش العالم از آخرین تحولات میدانی در "درعا البلد"

گزارش العالم از آخرین تحولات میدانی در
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 20:56

خبرنگار تلویزیون العالم در سوریه از ورود دو اتوبوس سبز رنگ به شهرک "درعا البلد" برای انتقال شماری از عناصر مسلح به شمال کشور خبر داد.

العالم- سوریه

"حسین زیدان" خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد، دو اتوبوس دولتی وارد گذرگاه "سجنه" شد تا 22 تن از عناصر مسلحی را که مخالف حل و فصل از طریق گفت وگو هستند، به شمال سوریه منتقل کند. انتظار می‌رود این عناصر مسلح به حومه ادلب و مشخصا گذرگاه "ابو الزندین" منتقل شوند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، به دنبال حملات مسلحانه به مواضع ارتش سوریه که با هدف سنگ‌اندازی در روند حل و فصل امور به صورت مسالمت آمیز انجام می شود، دو گروه از عناصر مسلح به شمال سوریه منتقل خواهند شد.

به گفته زیدان، احتمال می‌رود به زودی توافق حل و فصل در منطقه "درعا البلد" و "طریق الساتر" و منطقه "المخیم" که دو روز پیش شاهد اقدامات تحریک‌آمیز عناصر مسلح بودند، اجرا شود.

حسام زیدان درخصوص تحولات میدانی نیز تصریح کرد، که عناصر مسلح با سنگ‌اندازی در مسیر اجرای حل و فصل، به دنبال خرید زمان هستند و گروه‌های مسلح در داخل درعا البلد که با گروه‌های فعال در مناطق مختلف درعا و حومه غربی آن- در مجاورت با مرزهای جولان اشغالی سوریه- هستند، ساز و کار خاصی را دنبال می‌کنند.

در تحولی دیگر، امروز در جریان انفجار خودروی ارتش سوریه در حومه جنوبی درعا، دو نظامی سوریه شهید و 8 تن دیگر زخمی شدند. عناصر مسلح این بمب را در مسیر عبور خودروی ارتش در حدفاصل "نوی" و "الشیخ مسکین" در درعا کار گذاشته بودند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها