گزارش العالم درباره دیدار عون و میقاتی

گزارش العالم درباره دیدار عون و میقاتی
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 23:30

خبرنگار العالم اطلاعات تازه ای در باره دیدار رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مکلف لبنان در کاخ "بعبدا" برخلاف آنچه که رسانه ها پیش از این گزارش کرده بودند، منتشر کرد.

العالم- لبنان

"حسین عزالدین" گفت، بر خلاف برخی گزارش‌های چند ساعت پیش که از نوعی خوش‌بینی درباره سیزدهمین دیدار "میشل عون" رئیس‌جمهور و "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر موقت سخن می‌گفتند، ولی خروج میقاتی از این دیدار که نارضایتی در چهره او کاملا نمایان بود، خوش‌بینی درباره گشایش گره تشکیل دولت را از بین برد.

خبرنگار العالم تأکید کرد، میقاتی کاخ بعبدا را بعد از دیدار با عون، بدون هرگونه اظهارنظری ترک کرد.

خبرنگار العالم به نقل از برخی منابع اظهار داشت، اشکال جدیدی که به فهرست پیشنهادی میقاتی مطرح شده، این است که او اسامی دو شخصیت از جریان "المرده"- از طایفه مارونی‌ها- را به این فهرست اضافه کرده که این امر در تناقض با توافقی است که اخیرا با رئیس‌جمهور درخصوص توزیع پست‌های متعلق به مسیحیان کرده است.

دیدار میقاتی و عون قرار بود روز گذشته صورت گیرد که به درخواست میقاتی این دیدار به امروز موکول شد.

میقاتی پیش از این درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده تشکیل دولت در این کشور گفته بود: "من می‌توانم دولتی تشکیل دهم که یک گروه کاری برای حل پرونده‌های ضروری و بهبود اوضاع معیشتی لبنانی‌ها برای خروج از تونل تاریکی باشد که در آن زندگی می‌کنند. اما در صورت عدم تشکیل دولت کشور دچار فروپاشی بیشتر خواهد شد و لبنان به عنوان یک کشور شکست خورده معرفی می‌شود."

پربیننده ترین خبرها