وزیر امور خارجه: نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه به زودی در تهران

وزیر امور خارجه: نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه به زودی در تهران
جمعه 5 شهريور 1400 - 08:59

وزیر امور خارجه ایران از پیشنهاد همتای پاکستانی برای برگزاری نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه استقبال و آمادگی کشورمان را برای برگزاری این نشست در روزهای آینده در تهران اعلام کرد.

العالم - سیاسی

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان امروز (پنجشنبه) نخستین دیدار خود در منصب وزیر امور خارجه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در راس هیاتی به تهران سفرکرده است، ملاقات کرد.

وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی در خصوص اقدامات مثبت انجام شده در ماه های گذشته در خصوص توسعه روابط اقتصادی دو کشور به ویژه ایجاد دو مرز جدید و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیته مشترک تجاری دو کشور در آینده نزدیک گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار رفع موانع زیرساختی توسعه روابط، مشکلات موجود در پایانه های مرزی به ویژه تسهیل تردد کامیون ها از پایانه های مرزی دو کشور، توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی با توجه به مکمل بودن اقتصاد دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای انرژی در پاکستان به ویژه گاز، برق و مصنوعات صنعتی و متقابلا تامین نیازهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از تولیدات پاکستانی را مورد تاکید قرار داد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار ضمن تشریح مذاکرات خود با مقامات سه کشور آسیای مرکزی آخرین وضعیت افغانستان را تشریح کرد.

حمایت دو کشور از صلح و ثبات در افغانستان و تشکیل دولتی فراگیر با حضور همه اقوام و گروه ها از دیگر موضوعات مورد گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از پیشنهاد طرف پاکستانی برای برگزاری نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه استقبال و آمادگی کشورمان برای برگزاری این نشست در روزهای آینده در تهران را اعلام کرد.

گفتنی است وزیر خارجه پاکستان پیش از تهران هم به عشق آباد سفر و با مقامات ترکمنستان دیدار و گفت و گو کرده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها