حضور گسترده نیروهای امنیتی در پایتخت عراق یک روز مانده به نشست بغداد

حضور گسترده نیروهای امنیتی در پایتخت عراق یک روز مانده به نشست بغداد
جمعه 5 شهريور 1400 - 12:04

نیروهای امنیتی به صورت گسترده در خیابان‌ها و مناطق مهم پایتخت عراق مستقر شده‌اند تا امنیت نشست بغداد را تأمین کنند.

العالم - عراق

نشست منطقه‌ای بغداد قرار است فردا (شنبه) برگزار شود و از دیروز (پنج شنبه) نیروهای امنیتی عراقی در خیابان‌ها و مراکز مهم شهر بغداد مستقر شده‌اند.

به نوشته السومریه نیوز، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم و یگان ویژه در منطقه «الکراده» که بارها شاهد انفجار و عملیات تروریستی بود و همچنین منطقه سبز بغداد که میزبان اماکن دیپلماتیک و دولتی است و مناطق اطراف فرودگاه مستقر شده‌اند.

این کنفرانس ۶ شهریور ماه برگزار می‌شود و از نمایندگان کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات، قطر، اردن، ترکیه و مصر برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

عراق به طور رسمی از کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، مصر،‌ اردن، کویت و ایران برای مشارکت در اجلاس روز شنبه ششم شهریور ماه در بغداد دعوت کرده است. نمایندگانی از فرانسه، آمریکا، روسیه و ژاپن نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت.

تا این لحظه، حضور «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت در این نشست مسجل شده است.

قرار است در این نشست، موضوعات امنیتی، مرزها، آب، تجارت، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و موضوعات سیاسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها