وزارت دفاع آمریکا جزئیات جدیدی از انفجار کابل ارائه کرد

وزارت دفاع آمریکا جزئیات جدیدی از انفجار کابل ارائه کرد
جمعه 5 شهريور 1400 - 21:42

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه جزئیات تازه‌ای از انفجار روز گذشته در فرودگاه کابل ارائه کرد.

العالم - آمریکا

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد حمله مرگبار روز گذشته در کابل توسط یک عامل انتحاری در درب ورودی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» اتفاق افتاده و انفجار دومی به وقوع نپیوسته است.

ژنرال «هنک تیلور» از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که انفجار روز پنجشنبه ناشی از یک عملیات انتحاری بوده است. وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، گفت که تمامی نظامیان آمریکایی که در انفجار روز پنجشنبه مجروح شده‌اند هم اکنون در بیمارستانی در آلمان بستری هستند.

این مقام نظامی آمریکا گفت: «در حال حاضر همچنان 5 هزار و 400 نفر در فرودگاه حامد کرزی کابل منتظر خروج از افغانستان بوده و تا کنون تقریبا 111 هزار نفر به طور ایمن از افغانستان خارج شده‌اند که تنها طی روز گذشته 8 هزار نفر از این کشور به بیرون انتقال داده شده‌اند.».

تیلور اضافه کرد: «هنوز بیش از 5 هزار نظامی آمریکا که در ماموریت فرودگاه کابل هستند در معرض آسیب قرار دارند اما داعش نمی‌تواند مانع از انجام این ماموریت شود».

وی با تاکید بر این موضوع که وضعیت امنیتی فرودگاه کابل همچنان ناپایدار و خطرناک بوده از شرکا و همپیمانان آمریکا خواست تا همچنان در عملیات خروج از افغانستان همراهی کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها