هیأت سعودی برای شرکت در اجلاس بغداد وارد عراق شد

هیأت سعودی برای شرکت در اجلاس بغداد وارد عراق شد
شنبه 6 شهريور 1400 - 14:51

پس از ورود هیأت‌ کشورهای مختلف به بغداد، منابع رسمی عراق گزارش دادند که وزیر امور خارجه سعودی در صدر هیأتی به منظور شرکت در اجلاس بغداد وارد عراق شده است.

العالم ـ عراق

منابع عراقی،‌ بعدازظهر امروز (شنبه)، خبر دادند که هیأت سعودی به ریاست «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود»‌ وزیر امور خارجه عربستان سعودی برای مشارکت در اجلاس بغداد وارد عراق شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «فؤاد حسین»‌ وزیر امور خارجه عراق پس از ورود هیأت سعودی از آن‌ها استقبال کرده است.

لحظاتی بعد، خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در حاشیه اجلاس با وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرده است.

پیش از این، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «صباح خالد الصباح» نخست‌وزیر کویت، «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس امارات عربی متحده به منظور شرکت در اجلاس مذکور وارد بغداد شدند.

با آنکه از این اجلاس با عنوان نشست همسایگان عراق یاد می‌شود؛ اما سوریه دعوتی از عراق برای مشارکت در این نشست دریافت نکرده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، سفیر مسکو در بغداد به نمایندگی از طرف کشورش در اجلاس مذکور حضور پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس، هدف از برگزاری این نشست کاهش تنش در منطقه و تمرکز بر تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی عنوان شده است.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق اخیرا در گفت‌وگویی مطبوعاتی در خصوص سوریه بیان کرد که روابط بغداد و دمشق خوب است، اما مسئله حضور سوریه در این اجلاس مورد اختلاف است.

پربیننده ترین خبرها