گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و کویت

گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و کویت
شنبه 6 شهريور 1400 - 18:53

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت در حاشیه نشست منطقه ای حمایت از عراق دیدار کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

گفتگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت در حاشیه نشست منطقه ای حمایت از عراق برگزارشد.

دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با دكتر احمد ناصر المحمد الصباح وزير امور خارجه دولت کویت، ضمن قدردانی از حضور وی در مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران از سوی امیر کویت در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با مرور بر روابط دوکشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی، بر ضرورت فعال سازی روابط و به فعلیت در آوردن توافقات پیشین دو کشور تاکید کرد و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای گشایش همکاری‌های فی‌مابین را مورد تصریح قرار داد.

دکتر امیر عبداللهیان با تشریح دیدگاه دولت سیزدهم در حوزه سیاست همسایگی و اهمیت همکاری بین کشورهای منطقه، از هرگونه اقدام برای فعال کردن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور با بهره گیری از روش‌های خلاقانه اعلام حمایت کرد.

دكتر احمد ناصر المحمد الصباح وزير امور خارجه دولت کویت نیز در این دیدار با ابلاغ سلام امیر کویت به رئیس جمهور کشورمان ضمن برشمردن ضرورت های منطقه در نگاه به آینده از ابعاد مختلف، نقطه نظرات خود در زمینه ضرورت فعال کردن همکاری ها خصوصا تنظیم آن در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری ها را تبیین کرد.

یپش از این حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که برای شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از بغداد در پایتخت جمهوری عراق حضور دارد، در حاشیه این نشست دیدار و به گفت‌وگو کرده بود.

پربیننده ترین خبرها