سازمان ملل ناقوس خطر را درباره کودکان فلسطینی به صدا درآورد

سازمان ملل ناقوس خطر را درباره کودکان فلسطینی به صدا درآورد
شنبه 6 شهريور 1400 - 21:14

همزمان با شهادت "عمر حسن ابو النیل" در جریان تظاهرات در شرق نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، صندوق کودکان سازمان ملل( یونیسف) هشدار داد که به دلیل کمبود شدید بودجه نمی‌تواند عملیات خود را برای حمایت از کودکان فلسطین از سر بگیرد .

العالم- درگوشی

روز گذشته پیکر کودک فلسطینی "عمر حسن ابو النیل" (12 ساله) که در جریان تظاهراتی در شرق نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی شهید شد، تشییع شد. به این ترتیب طبق گزارش یونیسف، صهیونیست‌ها در طول کمتر از دو ماه 9 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند. این کودکان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

هر چند سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را مستند کرده‌اند ولی جامعه جهانی همچنان در سکوت کرکننده به‌سر می‌برد و چشم خود را بر روی این جنایات بسته است.

گزارش اخیر یونیسف درباره جنایات رژیم اشغالگر علیه کودکان فلسطینی بر سلسله پرونده‌هایی اضافه شد که توسط عالی‌ترین نهاد بین‌المللی درخصوص این جنایات صادر شده است.

یونیسف با اعلام اینکه صهیونیست‌ها همچنین طی ماه‌های گذشته 170 کودک فلسطینی را تنها در شهر قدس بازداشت کرده‌اند، افزود در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، 63 مدرسه متعلق به آنروا ، پناهگاه آوارگان فلسطینی در داخل نوار غزه شده و دیگر کاربری آموزشی ندارد.

شاید یونیسف در این گزارش خود با هشدار به کمبود شدید بودجه‌اش، تلاش می‌کند با صدای بلند بگوید که دیگر قادر به ازسرگیری عملیاتش برای حمایت از کودکان فلسطین نیست و نمی‌تواند به نیازهای فوری و انسان‌دوستانه آنها پاسخ بدهد تا از این طریق ناقوس خطر را به صدا دربیاورد و کمک‌های اضطراری را برای یاری به کودکانی که تحت اشغالگری اسرائیل به‌سر می‌برند، جذب کند.

ناظران بر مسائل فلسطین می‌گویند، نظامیان رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی را به صورت سیستماتیک و به دستور مستقیم مقامات سیاسی و امنیتی در تل‌آویو هدف قرار می‌دهند تا با ایجاد ارعاب، مانع از مشارکت آنها در مقاومت علیه اشغالگران شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها