دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق
شنبه 6 شهريور 1400 - 20:58

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در بغداد حضور دارد با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

العالم - عراق

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اولین سفر خارجی‌اش پس از تصدی این سمت و برای شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد حضور دارد، امشب (شنبه) با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پیش از این نیز با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار کرده بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز برای شرکت در این نشست و در اولین سفر خارجی‌اش پس از تصدی به این سمت، در رأس هیأتی وارد بغداد شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این نشست با بیان این‌که آن چه امروزه بیش از پیش به آن نیازمندیم، «امنیت پایدار منطقه‌ای» با مشارکت کشورهای منطقه است، گفت: امنیت جز از طریق اعتماد متقابل کشورهای منطقه به یکدیگر، تکیه بر توانمندی‌های ملی، تقویت ارتباطات و حسن همجواری و عدم مداخله کشورهای بیگانه محقق نخواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به عراق برای شرکت در نشست بغداد گفت: «ما از هرگونه ابتکار عمل منطقه ای مقامات جمهوری عراق که با مشارکت اهل منطقه باشد، استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز به عنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت به عمل می آمد. البته در خصوص امنیت و‌ توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه ای با دمشق مشورت مستقیم خواهیم داشت».

پربیننده ترین خبرها