مرحله گروهی رقابت‌های جهانی؛

پیروزی نوجوانان والیبال ایران مقابل نیجریه/ بلند قامتان ایران راهی یک هشتم نهایی شدند

 پیروزی نوجوانان والیبال ایران مقابل نیجریه/ بلند قامتان ایران راهی یک هشتم نهایی شدند
شنبه 6 شهريور 1400 - 21:58

تیم والیبال نوجوانان ایران در آخرین مسابقه مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل نیجریه به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

تیم والیبال زیر ۱۹ سال ایران از ساعت ۱۹ امروز (شنبه) در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت‌های جهانی به مصاف نیجریه رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر و امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۹ شکست داد.

ایران این بازی را با ترکیب اولیه یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد. عرفان اصغرپور یکی از بازیکنان ذخیره ایران هم در جریان بازی به دلیل برخورد آرنج یکی از بازیکنان به صورتش دچار مصدومیت و برای انجام معاینات تکمیلی راهی بیمارستان شد.

پوریا حسین‌خانزاده با کسب ۱۸ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد و امیرمحمد گل‌زاده نیز ۱۷ امتیاز برای ایران به دست آورد.

در این بازی نوجوانان ایران در مجموع ۷۵ امتیاز شامل ۴۹ امتیاز حمله، ۶ امتیاز دفاع، ۴ امتیاز سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. نیجریه نیز ۵۱ امتیاز شامل ۳۰ امتیاز حمله، ۵ امتیاز دفاع، ۲ امیتاز سرویس و ۱۴ امتیاز از اشتباهات حریف خود کسب کرد.

در پایان مرحله گروهی، شاگردان مسعود آرمات با سه برد و یک باخت در رده دوم گروهی اول قرار گرفتند و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند. ایران در این مرحله باید به مصاف جمهوری چک تیم سوم گروه دوم مسابقات برود.

۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان بر اساس برنامه زیر به مصاف هم می‌روند:

لهستان - کلمبیا

ایران - جمهوری چک

برزیل - هند

نیجریه - ایتالیا

روسیه - کوبا

بلغارستان - مصر

بلژیک - آلمان

تایلند - آرژانتین

این مسابقات دوشنبه ۸ شهریور برگزار خواهد شد ولی هنوز ساعت و سالن محل برگزاری مسابقات اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر ۱۹ سال) از ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در ۲ سالن آزادی و فدراسیون برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها