امیرعبداللهیان: ایران و‌ سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری ها برای مقابله با تحریم

امیرعبداللهیان: ایران و‌ سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری ها برای مقابله با تحریم
يکشنبه 7 شهريور 1400 - 17:05

وزیر امور خارجه گفت: ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان هستند.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در دمشق حضور دارد، پس از دیدار با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک اظهار داشت: گفتگوهای خیلی مفیدی را با برادر عزیزم آقای فصیل المقداد درباره گسترش و تحکیم هر چه بیشتر روابط داشتیم.

وی افزود: دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان هستند.

وزیر خارجه اظهار داشت: آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم:

وی گفت: معتقدیم هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق خواهد شد و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد ترتیبات جدید منطقه ای در حوزه های سیاسی و امنیتی واقتصادی مهم می دانیم.

وزیر خارجه گفت: حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد کرد.

وی افزود: ما مشورتهای نزدیکی درباره تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکار سیاسی است که باید موردتوجه همه طرف ها قرار بگیرد

وی افزود:صهیونیست ها در منطقه عامل مهمی در ناامنی هستند. صهیونیست ها، مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در سرزمین تاریخی فلسطین به اسارت گرفته اند

امیرعبداللهیان گفت: بدون تردید رایزنی ها و همکاری های کشورهای منطقه و مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما ایفا می کند.

وی بیان کرد:همکاری های جدی بخش خصوصی و تجار دو کشور از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد توجه جدی دو طرف قرار دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها