دیدار سفیر سوریه با رئیس‌جمهور عراق یک روز پس از اجلاس بغداد

دیدار سفیر سوریه با رئیس‌جمهور عراق یک روز پس از اجلاس بغداد
يکشنبه 7 شهريور 1400 - 17:07

در دیدار سفیر سوریه با رئیس‌جمهور عراق درباره روابط مشترک دو جانبه، ثبات منطقه و نیز ادامه اقدامات امنیتی برای مقابله با بقایای تروریسم بحث و تبادل نظر شد.

العالم - عراق

«سلطام جدعان الدندج» سفیر سوریه در عراق امروز (یکشنبه) با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در کاخ «السلام» دیدار کرد.

صالح در این دیدار گفت: کشورهای منطقه در برابر مسؤولیتی بزرگ قرار دارند و ثبات منطقه به ثبات عراق و سوریه مرتبط است.

بر اساس بیانیه صادر شده از دفتر ریاست‌جمهوری عراق، در این دیدار درباره روابط مشترک میان دو کشور و ملت برادر سوریه و عراق و اهمیت کار برای توسعه این روابط در راستای خدمت به امنیت، ثبات و منافع در کشور و نیز ادامه اقدامات امنیتی برای مقابله با بقایای تروریسم بحث و تبادل نظر شد.

صالح تأکید کرد، کشورهای منطقه در برابر مسؤولیتی بزرگ برای عبور از بحران‌ها و تنش‌ها قرار دارند و یکی شدن تلاش‌ها و انجام گفت‌وگوهای مشترک برای تثبیت ستون‌های ثبات منطقه‌ای و حمایت از مسیرهای همکاری میان کشورهای منطقه ضروری است.

این دیدار یک روز پس از اجلاس بغداد برگزار شد، اجلاسی که سوریه در آن حضور نداشت.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در دیدار با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق به همین موضوع گریز زد و گفت: ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز به عنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت به عمل می آمد. البته در خصوص امنیت و‌ توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه ای با دمشق مشورت مستقیم خواهیم داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها